رعایت اصول ایمنی در چهارشنبه آخر سال و تسهیل در سفرهای نوروزی

انزلی - ایرنا - آخرین جلسه شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم سال ۱۴۰۰ شهرستان بندرانزلی صبح امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار گردید که بر رعایت اصول ایمنی در جشن چهارشنبه آخر سال و همچنین تسهیل سفر نوروزی برای مسافران در ایام عید تاکید شد.

رییس دادگستری شهرستان بندرانزلی در این نشست با تاکید بر توجه شهروندان به رعایت اصول ایمنی در چهارشنبه آخر سال گفت: از ۲ تلویزیون شهری انزلی استفاده شود تا نسبت به مواد محترقه و خطرهایی که در چهارشنبه سوری سلامت افراد را تهدید می‌کند هشدار دهد. 

نادر اکبری با دعوت از شهروندان و مسافرانی که به شهرستان سفر می‌کنند به قانون‌گرایی و رعایت قانون گفت : از توقف خودرو در نقاط پارک ممنوع و اسکان موقت خودداری کنند تا شامل اعمال قانون نشوند .

مدیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: ما علاقه‌مند نیستیم که با ارتکاب تخلف از قوانین و مقررات ایام شاد نوروز به گونه‌ای دیگر برای شهروندان طی شود اما در صورت تخطی در اعمال قانون هیچ مماشاتی نخواهد شد . برای جلوگیری از شیوع کرونا امسال نیز مانند ۲ سال گذشته مراکز اسکان فرهنگیان در انزلی فعال نشود.

اکبری با بیان اینکه باید در تعطیلات نوروز ساخت و ساز متوقف شود گفت : در این ایام تبلیغ فروش زمین ممنوع بوده و بنرهایی که به همین منظور در اراضی روستایی نصب شده‌ باید برداشته شود. مشاهده شده زمینی به صورت جعلی و غیرقانونی بدون اطلاع صاحب اصلی به دیگری اجاره داده و یا واگذار شده است.

برای چهارشنبه آخر سال آماده‌ایم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه برای چهارشنبه آخر سال آماده ایم گفت : : امید که شاهد بروز هیچ حادثه‌ای نباشیم اما تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی درمان تلفات تصادفات این روز را داریم و دارو و تجهیزات برای این منظور ذخیره شده است.

بابک صیاد ادامه داد : در ایام چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی به دلیل تردد زیاد خودروها احتمال بروز حوادث زیاد است لذا از مردم می خواهیم احتیاط لازم را داشته باشند زیرا ممکن است فردی به علت سوختگی چهارشنبه آخر سال و یا تصادف در ایام نوروزی به بیمارستان مراجعه و به کرونا آلوده شود.

وی تصریح کرد : در ایام نوروز مراکز تست کرونا در انزلی باز است و از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده بازرسی ویژه از اماکن داریم که علاوه بر بازدیدهای روزانه مشترک، بازرسی از اماکن به ویژه مکان‌های پرتردد از جمله هتل‌ها، فست فودها و رستورانها  توسط بازرسین بهداشت محیط صورت می‌گیرد.

بابک صیاد به آمادگی بیمارستان بندر انزلی در ایام نوروز برای ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد بستری‌های کرونایی همچنین مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان گفت از پیک ششم کرونا نیز عبور کردیم.

صیاد خاطر نشان کرد : ۲ پایگاه فعال واکسیناسیون در انزلی وجود دارد و در ایام نوروز مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا نیز باز است . ۵۰ درصد واجدین شرایط در انزلی دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

با متخلفان حوزه سلامت و نظم عمومی بدون اغماض برخورد می‌شود

دادستان انزلی و دبیر شورای حفظ حقوق بیت ‌المال و پیشگیری از وقوع جرم در این جلسه با بیان اینکه با متخلفان حوزه سلامت و نظم عمومی بدون اغماض برخورد می شود گفت : با افرادی که در ساحل با ایجاد حرکات غیرمتعارف و با خودروی شخصی مرتکب خلاف می شوند برخورد می شود تا شاهد جولانگاه سودجویان و فرصت طلبان و ناقضان قانون نباشیم.

اکبر سبحانی با بیان اینکه آزادسازی حریم ۶۰ متر نوار ساحلی به این معنا نیست که ساحل به محل تیکاف و دور دور خودروهای سواری با ایجاد حرکات غیرمتعارف تبدیل شود اظهار داشت : نیروی انتظامی باید از حیث جرم مشهود موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ اقدام قانونی کند.

وی تصریح کرد : مرتکب بزه اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق حرکات غیرمتعارف مجازات یکسال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق دارد. ورود اتومبیل‌ها در نوار ساحلی ممنوع و غیرقانونی است و سواحل نمی‌تواند جولانگاهی برای خودروهای شخصی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز باید بنرهای تبلیغات فروش زمین به ویژه در نقاط روستایی برداشته شود و نیروی انتظامی و دهیاریها بر این موضوع نظارت داشته باشند تا شاهد فروش اراضی ملی  نباشیم.

۲۰ هزار دانش انزلی از سامانه شاد اخطار حوادث چهارشنبه سوری دریافت می کنند 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار دانش انزلی از سامانه شاد اخطار حوادث چهارشنبه سوری دریافت می کنند اظهار داشت : از ظرفیت سامانه شاد برای اطلاع‌رسانی و مراقبت از حوادث چهارشنبه آخر سال استفاده شده است و تعدادی فیلم کوتاه و پوستر از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسال شد که در تمام کانال مدارس برای ۲۰ هزار دانش‌آموز متصل‌ به شاد و بیش از هزار معلم این شهرستان ارسال شده است.

محمود یوسفی‌فر از تجهیز مدارس غیردولتی شهرستان به دوربین های مداربسته خبر داد و یاد آوری کرد : در ایام نوروز بازرسی و سرکشی به همه مدارس در دستور کار مدیران و سرایداران قرار دارد. در ایام تعطیلات برخی افراد سودجو مدارس بلا استفاده در تعدادی از روستاها را با هدف افزودن زمین به سایر اراضی مجاور تخریب می‌کنند که این موارد مورد پیگیری جدی قرار دارد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

جهاد کشاورزی انزلی برای توزیع اقلام اساسی در شب عید آماده است  

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه وظیفه تولید، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی به جهاد کشاورزی محول شده گفت : برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده و اقلام اساسی برای توزیع در شب عید آماده است.

رضا نوربخش اضافه کرد : سرکشی به مراکز عرضه کالاهای اساسی تا ۱۵ فروردین ماه با حضور نمایندگان و اعضای قرارگاه امنیت غذایی مانند فرمانداری، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اداره صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام می‌شود.

وی افزود : تمهیدات لازم برای تهیه و توزیع کالاهای اساسی صورت گرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. توزیع مرغ نیز از ۱۲ تن تا ۲۰ تن برای تامین نیاز جمعیت شناور شهرستان در تعطیلات در دستور کار قرار دارد .

نوربخش تصریح کرد : امسال سهمیه شهرستان بندرانزلی چهار تن پرتقال و ۱۰ تن سیب است و قیمت‌ها بر اساس ستاد تنظیمات کشوری روزهای آخر سال مشخص می‌شود.

نوربخش در خصوص تامین برنج مورد نیاز نیز گفت : با توجه به اینکه گیلان از استان‌های تولیدکننده برنج است و سهمیه برنج خارجی به این استان تعلق نمی گرفت  امسال ۲۲۱ تن برنج سهمیه شهرستان بندر انزلی است.

برای پنج فروشگاه زنجیره ای پرونده تعزیراتی تشکیل شد

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت بندر انزلی با بیان اینکه برای پنج فروشگاه زنجیره ای پرونده تعزیراتی تشکیل شد گفت : با این فروشگاه ها به علت گرانفروشی برخورد شد و با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی شدند.

محمد رضا روحانی منش از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز از پانزدهم اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و افزود : گشت های مشترکی مشترکی با ادارات مربوطه جهت نظارت بر فعالیت بازار انجام می شود و شهروندان می‌توانند در سامانه https://www.124.ir/ به صورت کشوری شکایات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات بعد از گزارش تخلف صورت گرفته این واحدها از سوی شهروندان اعلام شد، گفت: برای همه کالاهای تولید شده در سطح کشور باید قیمت تولید درج شود.

روحانی‌منش تاکید کرد: از ۱۹  دی ۱۴۰۰ طی مصوبه ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت همه واحدهای تولیدی در سطح کشور موظف به درج قیمت تولید بر روی محصولات خود هستند تا محصولات با حداکثر ۳۰درصد سود درسطح کل کشور بدست مصرف کننده برسد.

هشدار محیط زیست از آتش افروزی نوروزی

رییس اداره محیط زیست شهرستان بندر انزلی نیز با بیان اینکه تخریب محیط زیست تنها برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تصرف اراضی نیست، اظهار داشت: ریختن پسماند، تخلیه فاضلاب ، آتش افروز و آتش‌ سوزی و تخریب محیط زیست نیز تخریب محیط زیست است که باید در گشت مشترک بر این موارد تاکید شود .

سید فرشید فلاح افزود: اداره محیط زیست شهرستان در همه روزهای تعطیل یک نیروی مستقر در اداره و پنج نیرو در 2 پاسگاه دارد که گشت‌های مناطق خشکی را انجام می دهند تا اتفاقات زیست‌محیطی را در اسرع وقت اطلاع دهند .

وی بر مشارکت همه مردم در حفظ اکوسیستم تاکید کرد و گفت: اکوسیستم‌های تالاب و دریا یکپارچه هستند و در سال گذشته نزدیک به ۱۶۰ هکتار از اراضی تالاب انزلی در آتش سوخت که برای جلوگیری از تکرار این حوادث باید یک ستاد بحران تشکیل شود تا در دقایق اولیه بتوان اقدامات موثر را انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha