توانمندسازی نیازمندان باید در برنامه کاری موسسات خیریه قرار گیرد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه و مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: موسسه ها و مراکز نیکوکاری علاوه بر توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسی، توانمندسازی نیازمندان را نیز در برنامه کاری خود داشته باشند.

حبیب الله آسوده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از فعالان مراکز نیکوکاری خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی ظرفیت هایی همچون کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارد که مراکز نیکوکاری با استفاده از آنها می تواند در توانمندسازی نیازمندان کمک بگیرد.

وی افزود: این مراکز با رایزنی دیگر دستگاه ها می توانند برای کاریابی و ایجاد اشتغال نیازمندان پیش قدم شوند که این موضوع به افراد نیازمند عزت و حویت می دهد.

وی با اشاره به شعار سال که مانع زدایی و ایجاد فرصت است گفت: موسسه های خیریه فقط با اندیشه توزیع مواد غذایی و کالا معطوف نشود که این مسیر درستی نیست.

معاون توسعه و مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه برنامه دولت کاهش فقر مطلق در حوزه محرومان و توانمند سازی آنها به صورت بلندمدت است گفت: باید همه در این امر مشارکت کنند همانگونه که مردم همیشه در این عرصه حضور پررنگ داشته اند.

آسوده افزود: رسالت کمیته امداد امام خمینی(ره) ترویج فرهنگ خیر و احسان است که نتایج آن را در مواردی همچون سیل و زلزله مشاهده شده است.

وی افزود: همچنین از دیگر برنامه های این نهاد توانمند سازی افرادنیازمند که دچار اختلال اقتصادی شده اند.

در پایان این آیین که باحضور معاون توسعه و مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)،مسوولان استانی و شهرستانی انجام شد از نیکوکاران استان تجلیل شد.

همچنین از طرح‌های پژوهشی کمیته امداد امام خمینی(ره) رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha