معاون وزیر جهادکشاورزی: ۷۵ درصد تولیدات کشاورزی در بخش زراعی است

سمنان- ایرنا- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۷۵ درصد از کل تولیدات این وزارتخانه مربوط به حوزه زراعت است که نشانه اهمیت این حوزه در بخش تغذیه جمعه است.

به گزرش ایرنا، علیرضا مهاجر روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سالن شهید ترحمی این سازمان ابراز داشت: امروز تمام جنگ‌ها، حتی جنگ روسیه و اوکراین نیز بر سر آب و غذا است زیرا اوکراین به دلیل خاک حاصل‌خیز از نظر تامین مواد غذایی مورد نیاز شرایط خوبی دارد.

وی افزود: ۷۵ درصد از تولیدات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه معاونت زراعت است و این بیانگر اهمیت کشاورزی در تامین غذای مورد نیاز کشور است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: قرآن کریم در سوره یوسف (ع) به اهمیت دوراندیشی در کشاورزی تاکید می‌کند و این پند و اندرزی مهم به ویژه برای کشورهای کم‌آب خاورمیانه است.

مهاجر بیان کرد: وقتی کشور سال‌ها درگیر خشکسالی است، باید با توجه به درس‌های قرآن، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با این مشکل انجام شود.

وی افزود: امام حسین (ع) در جنگ کربلا ابتدا تحت تحریم و محاصره اقتصادی قرار گرفت و سپس به شهادت رسید.

مهاجر ابراز داشت: امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی ایران را تحریم کردند و تنها با اتکا بر توان داخلی می‌توان ضربه‌های دشمن را بی‌اثر کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز منابع انسانی حرف اول و آخر را می‌زند و کشوری که بتواند نیروهای متدین که به کار خود ایمان و علاقه دارند پرورش دهد، هرگز شکست نمی‌خورد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیشترین تمرکز هر استان باید بر تامین غذای مردم باشد و استانداری بیشترین کمک را به سازمان جهادکشاورزی در تأمین امنیت غذایی استان بکند.

در این آیین محمدرضا قاسمی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاوری استان سمنان معرفی و از زحمات سید حسن میرعماد قدردانی شد.

قاسمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت است و سوابقی چون مدیریت  جهادکشاورزی شهرستان شاهرود و معاونت برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان را در سابقه کاری خود دارد.

گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha