۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84678648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ هکتار مدیریت روان‌آب امسال در رفسنجان اجرا شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84678648
۶۰۰ هکتار مدیریت روان‌آب امسال در رفسنجان اجرا شد

کرمان- ایرنا-رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان گفت: ۲ طرح شامل مدیریت رواناب به میزان ۶۰۰ هکتار و نیز جنگل کاری ۳۰۰ هکتاری در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان امسال اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا جلال حسن‌شاهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه مدیریت روان‌آب با احداث گوراب امسال با اعتبار ۳ میلیارد ریال در بالادست شهر بهرمان از توابع نوق رفسنجان اجرا شد.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف مدیریت روان آب به منظور کاهش خطر سیلاب به مناطق پایین دست، نفوذ آب های سطحی، تغذیه سفره های  آب زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک از محل اعتبارات ملی اجرا شد.

حسن شاهی تصریح کرد: قرار است در آینده نیز حدود هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر در صورت تخصیص اعتبار در محدوده دشت سیلابی از منطقه شمس آباد تا جوادیه الهیه نوق که مستعد سیلاب های فصلی  است اجرا شود.

وی میزان کل تحت پوشش طرح های مدیریت روان آب و ایجاد گوراب در شهرستان را ۲۲ هزار هکتار خواند.

حسن شاهی همچنین در ادامه به اجرای طرح جنگل کاری ۳۰۰ هکتاری از دامنه بدبخت کوه سرچشمه اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح بذر گونه جنگلی  بادام کوهی کاشته شد.

وی محدوده مذکور را از شمال به قله بدبخت کوه، از جنوب به جاده سرچشمه، از شرق به جاده خاکی سد رسوبگیر و از غرب به گود احمر و مزرعه ده آخوند عنوان کرد.

حسن شاهی گفت: برای اینکه این بذرها به منظور حفظ خاک و تثبیت شن رشد کنند نیاز به مساعدت  و همکاری مرتعداران داریم تا با جلوگیری از ورود دام ها به این مناطق جنگل کاری تخریب نشود و عرصه منابع طبیعی هم حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن ابلاغ کتبی به مرتعداران همجوار، حضور دام در منطقه مذکور تخلف محسوب می شود لذا در صورت مشاهده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مسئول به میزان دقیق اعتبار مربوط به اجرای این طرح جنگل کاری اشاره ای نکرد و گفت که اعتبار این طرح با حمایت های مالی انجام شده صورت گرفته است. 

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha