۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84678686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقز و مریوان در میان پرتصادف ترین شهرهای کشور قرار دارند

سنندج- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: سقز و مریوان در میان ۲۳ شهر پرتصادف کشور قرار دارند و مریوان با افزایش ۶۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در ۱۱ ماهه گذشته از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته در رده دوم کشور قرار گرفته است.

سرهنگ برزو مرادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: میزان تصادفات درون شهری شهرستان سقز هم در این مدت ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تنها راه ممکن در کوتاه مدت برای کاهش تصادفات نصب سرعت‌کاه است که شورای ترافیک در این زمینه با ما همراهی نمی‌کند.

سرهنگ مرادی ادامه داد: اما راه حل اصلی اسقاط خودروهای فرسوده و در اختیار گذاشتن خودروهایی با استاندارد لازم است که در کوتاه مدت عملی نیست.

وی تاکید کرد: کاهش ۵۳ درصدی تصادفات در خوزستان با بهره‌گیری از سرعتکاه بوده است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه اولویت پلیس راهور کردستان کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و هوشمندسازی است اضافه کرد: مهمترین علت تصادفات فوتی عدم توجه به جلو و بعد از آن عدم رعایت حق تقدم است.

وی یادآور شد: در سال جاری تصادفات جرحی درون شهری یک درصد، خسارتی ۴۴ درصد و فوتی هشت درصد افزایش داشته است.

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات فوتی مربوط به عابر پیاده است افزود: ۳۵ درصد تصادفات جرحی و ۲۹ درصد هم تصادفات خسارتی بوده است.

وی گفت: طبق قانون دولت موظف است سازوکار لازم برای کاهش سالانه ۱۰ درصد از تصادفات جرحی را انجام دهد.

سرهنگ مرادی اظهار داشت: برای اینکه سالن مانیتورینگ و سامانه هوشمند شود نیاز به هزینه‌ بالایی است.

 وی یادآور شد: تسهیلات زیادی برای ترخیص خودروها از پارکینگ ایجاد شده است و افراد با مراجعه به نرم‌افزار پلیس من می‌توانند کارهای ترخیص را انجام دهند.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: اگر شخصی همه مدارک خودرو به نام خودش بود می‌تواند به راحتی از منزل و با این نرم‌افزار خودروی خود را ترخیص کند.

وی گفت: ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ مانده با تسهیلات در نظر گرفته شده هفت هزار و ۳۰۰  دستگاه ترخیص شده است اما  ۲ هزار و ۱۴۷ دستگاه خودرو هم در پارکینگ مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha