جهادکشاورزی سمنان در شرایط خشکسالی کنونی وظیفه سنگینی بر عهده دارد

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در شرایط حساس و خشکسالی کنونی، سازمان جهاد کشاورزی مهمترین وظیفه را در تامین مایحتاج اولیه مردم بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، محمد حمیدی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معرفه رئیس جهاکشاورزی استان سمنان در سالن شهید ترحمی این سازمان، کشاورزی را بحث حساس و مهمی دانست و گفت: در سال‌های اخیر که بارندگی کاهش یافته و بسیاری از اراضی کشاورزی خشک شده است، بیشترین فشار بر کشاورزان قرار دارد و از شرایط موجود شکایت‌های زیادی دارند.

وی افزود: همچنین کاهش تولیدات کشاورزی، موجب کاهش علوفه دام و افزایش قیمت آن شده و این موضوع نیز شکایت دامداران را در پی دارد. گذشته از این، تحریم‌ها و روابط بین المللی نیز کشاورزی را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در چنین شرایط حساسی، پاسخگویی و تامین مایحتاج غذایی مردم بر عهده جهاد کشاورزی است و این وظیفه مهم نیازمند تلاش و مدیریت ویژه است.

حمیدی بیان کرد: بعد از آموزش و پرورش، بیشترین ارتباط مردم با سازمان جهاد کشاورزی است و این سازمان وظیفه مهمی در پاسخگویی به مردم دارد.

ارزش منابع انسانی باتجربه کشور به درستی درک نمی‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این آیین بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، هرگز ارزش منابع انسانی آنطور که باید درک نشده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای بیان کرد: امید است روزی به این نتیجه برسیم نیروی انسانی که با سرمایه ملی تربیت شده و تجربه کسب کرده است، ارزش زیادی دارد و برای نگهداری از آنان تلاش شود زیرا این از اساسی‌ترین نیازهای رشد یک سازمان است.

وی افزود: سید حسن میرعماد، رئیس سابق سازمان جهاد کشارزی استان سمنان در تعامل با بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد بسیار موفق بود و امید است ریاست جدید این سازمان نیز به همین ترتیب عمل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: در دوران ریاست میرعماد، سطح زمین‌های کشاورزی استان سمنان رشد نکرد اما بازدهی و کیفیت تولیدات افزایش یافت و این عملکردی بسیار خوب بود.

میزان تولیدات کشاورزی سمنان سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است

به گفته میرعماد رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، میزان تولیدات کشاورزی این استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال، میزان تولید تخم‌مرغ ۲۹ هزار تن و تولید گوشت مرغ از ۶۰ هزار تن در سال، و زمین‌های تحت کشاورزی نوین در استان سمنان ۳۹ هزار هکتار است.

همچنین یکی از مشکلات بزرگ استان سمنان در حوزه کشاورزی، تعدیل و کم شدن ذخیره چاه‌های آب به میزان ۴۰ درصد و با سرعت بالا است که مانع بزرگی بر سر توسعه کشاورزی محسوب می‌شود.

در این آیین، محمدرضا قاسمی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاوری استان سمنان معرفی و از زحمات میرعماد قدردانی شد.

قاسمی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت است و سوابقی چون مدیریت  جهادکشاورزی شهرستان شاهرود و معاونت برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان را در سابقه کاری خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha