هفت هزار میلیارد ریال برای بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دزفول در نظر گرفته شده است

دزفول-ایرنا- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: هفت هزار میلیارد ریال برای بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دزفول در سرفصل‌های مختلف درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا مجدی نسب روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول در سالن جلسات شورای شهر افزود: بازآفرینی شهری، فضاهای شهری،  حفظ و نگهداری از فضاهای ارزشمند تاریخی و فرهنگی،  بهسازی فضاهای فرسوده شهری، توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی فضاهای ناکارآمد شهری از جمله سرفصل‌های بودجه هستند.

وی ادامه داد: برای توسعه فضای سبز ۸۵۰ میلیارد ریال  در نظر گرفته شده و موارد دیگری چون احداث فضای سبز ساحلی، پارک محلی، تکمیل و بهسازی آرامستان‌های جدید و قدیم، تامین روشنایی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی آرامستان‌ها بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است‌.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تخصیص بودجه برای مدیریت پسماند به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان دزفول گفت:

وی افزود: برای مشکلات  گاراژهای ضایعاتی که در ورودی شهرها هستند کار وسیعی  از شورای قبل شروع شده و ما ادامه می دهیم که توسط مدیریت پسماند شروع  شده است .

وی افزود:  ۱۸۵ گاراژ ضایعات در سطح شهرستان دزفول داریم که همه شناسنامه دار شدند و ساماندهی خواهند شد

مجدی نسب همچنین  تقویت سیستم آتش نشانی را نیز  ضروری دانست و ضمن  تشکر از تلاشهای آتش نشانی گفت:   تجهیزات خوبی در سال های گذشته در اختیار نیروهای آتش نشانی  گذاشته نشده و امکانات کمی دارند که تلاش می شود  امکانات بیشتر شوند .

وی افزود:  تجهیز اتوبوسرانی شهری نیز در دستور کار است،‌ ۲ اتوبوس  توسط  شورای شهر قبلی  خریداری شده بود که تحویل و به  ناوگان  اضافه شد،  ۱۰  اتوبوس نیز  بهسازی میشود.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه مرکز کنترل هوشمند یا کنترل جاده‌ای نیز در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است، گفت: برای ارتقای سیستم‌های کامپیوتری و ایجاد شهرداری الکترونیک و هوشمند بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

وی بررسی راه اندازی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر در کمیسیون برنامه و بودجه را یادآور شد و افزود: مجوز راه اندازی این مرکز در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۷ داده شده ولی کاری انجام نشده بود که داریم روی آن کار می‌کنیم.

مجدی نسب بیان کرد: چهار نفر از اعضای شورا برای راه اندازی این مرکز تعیین شدند که درصورت راه اندازی در بودجه نویسی سال‌های آینده می‌تواند کمک کننده باشد.

وی افزود: برای طرح آمایش سرزمین نیز با شرکت طرح  نواندیشان در تهران جلسه ای برگزار و پیشنهاد فنی ارائه دادیم که در آینده کارساز است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: در ۶ ماه اول ۱۶۲ لایحه از طرف شهرداری  وارد شورا شده که ۸۱ درصد آن مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه است؛ ۱۲۱ طرح تایید شده که نشانه کار کارشناسی در این حوزه است.

وی بررسی عملکرد ۶ ماهه شورا را از دیگر فعالیت ها دانست و افزود: راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم مردم  با شورای شهر، شرکت مستمر در کمیته های اقتصادی مختلف، تشکیل کمیته ویژه سبزقبا با عضویت ۶ عضو شورا و اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل تاکسی های شهری از جمله اقدامات شورای شهر طی ۶ ماه اخیر است .

مجدی نسب اظهارداشت: ۲۲ کار به عنوان برنامه های کمیسیون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که امیدواریم طی ۶ ماه اول اجرا شوند .

بودجه‌های شهرداری در سال‌های گذشته باید آسیب شناسی و واقع بینانه بررسی شوند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول بر ضرورت وحدت اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: اختلاف نظر در خصوص موضوعات مختلف طبیعی بوده ولی حفظ وحدت سرلوحه شورای ششم قرار گرفته است.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف مدنظر باید درآمد پایدار بر مبنای یک کار علمی و کارشناسی ایجاد شود.
مجدی نسب با تأکید بر اینکه تنظیم بودجه باید واقع بینانه باشد و در فضای ابری نباشد،  اظهارداشت: ما تلاش کردیم بستر را در سال ۱۴۰۱ آماده کنیم.
وی با تاکید بر لزوم نوشتن درآمدها به صورت علمی و واقع بینانه افزود: در برخی موارد ابتدا پروژه نوشته و درآمد تعیین می شود که نتیجه آن موفق نبودن بسیاری از درآمدها یا اجرای ناقص طرح‌ها است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول بودجه زنده را ضروری دانست و گفت:  برخی موارد بودجه ۱۴۰۰ آسیب‌شناسی نشده و نکات قوت و ضعف و حسابرسی آن استخراج نشده بود و همین امر باعث شد بودجه مرده نوشته شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم به سمت بودجه نویسی صفر و زنده پیش رویم، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ چند نکته کلیدی مدنظر است؛ مردم انتظار اجرای پروژه ها را دارند زیرا اگر بودجه محقق نشود و پروژه‌ها اجرایی نشوند اعتماد مردم نیر سلب می‌شود .
مجدی نسب گفت: ممکن است پروژه ها کلید بخورند، جلو بروند اما به دلیل اینکه واقع‌بینانه نوشته نشده اند  ناتمام بمانند.
وی توجه به خواسته‌های مردمی هنگام تنظیم بودجه را ضروری دانست و افزود: به واسطه ارتباطات وسیع مردمی، مطالبات به حق مردم مدنظر قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول بر ضرورت آموزش پرسنل شهرداری نیز تأکید کرد و گفت: بودجه جاری شامل حقوق و دستمزد و بودجه عمرانی شامل اجرای پروژه های عمرانی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بودجه‌های جاری افزایش  و بودجه‌های عمرانی کاهش یافتند که با مشورت‌های فراوان و کار کارشناسی تلاش شد بودجه عمرانی افزایش و بودجه جاری تغییر نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha