۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۱۱
کد خبر: 84679061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس بر پیشتازی این آستان در هنرهای نوین تاکید کرد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظهور و بروز عرصه‌های هنری جدید گفت: آستان قدس و دستگاه حضرت رضا(ع) امروز نیز همچون گذشته باید پیشتازی خود در عرصه هنر را حفظ کند و در عرصه هنرهای نوین مانند سینمایی، پویانمایی پیشتاز باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با بهروز شعیبی کارگردان فیلم«بدون قرار قبلی» که با محوریت بازگشت به هویت، معنویت و ارادت به ساحت امام رضا(ع) ساخته شده است، افزود: حرم مطهر رضوی از حیث مجموعه هنرهای به کار رفته در اماکن مذهبی جهان اسلام بی‌همتاست و اگر امروز این آستان نورانی در اوج هنر معماری قرار دارد، باید در توجه به سایر هنرها همچون فیلم و سریال نیز برای پرداختن به گنجینه معارف رضوی در قله باشد.

وی اضافه کرد: روزگاری هنر در قلمرو شعر، ادبیات، خط، کاشی‌کاری، آیینه‌کاری ظهور و جلوه داشت و هنرهای نوینی همچون فیلم و سریال نبود، در نتیجه هنرمندان اعصار گذشته، عشق، ارادت و دلدادگی‌شان به این امام رئوف را با هنرهای دوران خود به بهترین و باشکوه‌ترین شکل در معماری حرم به نمایش گذاشته‌اند.

تولیت آستان قدس بیان کرد: امروز هنرمندان مسلمان باید فاخرترین آثار هنری نوین را در جهت بیان معارف، اخلاق و سبک زندگی رضوی خلق کنند.

حجت‌الاسلام‌مروی با بیان اینکه تجربه نشان داده که مردم به فیلم‌های هنرمندانه با مضامین دینی علاقه‌مند هستند، افزود: سریال «یوسف پیامبر» که مورد استقبال مردم قرار گرفت و در اذهان آن‌ها ماندگار شد، نمونه‌ای از چنین فیلم‌هایی است.

وی اضافه کرد: همچنین سریال «ولایت عشق» که بخشی از زندگی امام رضا(ع) را به تصویر کشید، نیز مورد استقبال مردم قرار گرفت، اما آیا برای پرداختن به زندگی امام رضا(ع) همان یک سریال کافی است؟ آن سریال تنها قطره‌ای از اقیانوس زندگی امام رضا(ع) را به نمایش گذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز شبکه‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال بسیار در میان مردم گسترش یافته و پربیننده شده‌اند لذا نباید از تولید فیلم و سریال با مضامین مذهبی برای این شبکه‌ها غفلت شود.

وی با تأکید بر اینکه خلأ حضور سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی، اخلاقی و معرفتی در سرویس‌های تماشای آنلاین احساس می‌شود، بیان کرد: مردم از اضمحلال خانواده‌ها، اخلاق و فروریختن ارزش‌های خانوادگی که محصول فرهنگ غرب است، خسته شده‌اند؛ ازاین‌رو باید از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دینی، فرهنگی، عرفانی و اخلاقی به جامعه داخل و خارج از کشور استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌ مروی با بیان اینکه فیلم و سریال از اثرگذاری بسیار بالایی در مخاطبان برخوردار است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر، گرایش به معنویت در جوامع غربی رشد زیادی داشته و اسلام که از زیباترین و پرمحتواترین مفاهیم دینی، عرفانی و اخلاقی برخوردار است، بهترین پاسخگو برای این گرایش است.

وی اظهار داشت: در معرفی و عرضه مفاهیم اسلامی در قالب هنر، خوب عمل نشده و اگر نتوانیم در این حوزه خوب ورود کنیم، عرفان‌های کاذب و جعلی جایگزین عرفان حقیقی اسلام خواهند شد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: اهمیت و اثرگذاری هنرهای نمایشی، سینما و سریال برای آستان قدس رضوی کاملاً روشن است، بنابراین به میزان توان از آثار هنری فاخری که با مضامین دینی، مذهبی، اعتقادی و اخلاقی ساخته می‌شود، حمایت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha