۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84679125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب نخستین نشان آسیایی تاریخ بوکس چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - سید علی‌اکبر میراحمدی بوکسور چهارمحال و بختیاری در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا شامگاه پنجشنبه توانست با کسب نشان برنز این رقابت‌ها، نام خود را به عنوان نخستین دارنده نشان آسیایی تاریخ بوکس استان ثبت کند.

به گزارش ایرنا، سرپرست هیات بوکس چهارمحال و بختیاری گفت: در نهمین روز از مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در کشور اردن، سید علی‌اکبر میراحمدی بوکسور استان مقابل «خوجی‌اکبر کودراتوف» از ازبکستان به روی رینگ رفت و در حالی که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت، مغلوب ناداوری شد و از راه‌یابی به بازی نهایی بازماند.

محسن صیادی پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میراحمدی در راند نخست این دیدار با رای داوران چهار بر یک بازنده شد، اما در راندهای دوم و سوم با ارائه مبارزه‌ای یک‌طرفه به ترتیب سه بر دو و چهار بر یک حریف خود را شکست داد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه این ملی‌پوش نوجوان ۶۳ کیلوگرمی استان تا یک قدمی صعود به دیدار نهایی پیش رفت ولی در نهایت با رای داوران مقابل کودارتوف ازبکی راه به جایی نبرد و به نشان برنز بسنده کرد.

سرپرست هیات بوکس چهارمحال و بختیاری که خود از داوران ملی این رشته ورزشی است، اظهار داشت: متاسفانه در بوکس، قانون به رای حاکم است و با نفوذی که کشورهای آسیایی در این رشته دارند، در بسیاری از بازی‌های قاره کهن این ناداوری‌ها دیده می‌شود.

صیادی پور با بیان اینکه میراحمدی نوجوان، همچنان از شانس کسب نشان در مسابقات برون مرزی برخوردار است، گفت: امید می‌رود نشان آسیایی او مطلع خوبی برای حضور تعداد بیشتری از بوکسورهای جوان و نوجوان استان در تیم ملی و حضور در رقابت‌های بین‌المللی باشد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه ورزشکاران چهارمحال و بختیاری همچون صادق فرج زاده، سعید محمدی و علی جمالی پیش از میراحمدی در رقابت‌های آسیایی و جهانی بوکس حضور داشته‌اند اما نشان آسیایی میراجمدی در رقابت‌های اردن، نخستین نشان تاریخ بوکس استان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی نوجوانان و جوانان بوکس ایران با هدایت رضا مهدی پور و با حضور ۱۳ ورزشکار از ۱۱ اسفند در رقابت‌های‌ قهرمانی آسیا در امان‌ پایتخت اردن حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha