۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84679669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در چهارمحال و بختیاری ۴ قربانی دیگر گرفت

۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبر: 84679669
کرونا در چهارمحال و بختیاری ۴ قربانی دیگر گرفت

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از جان باختن چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۸۳۱ نفر رسید.

علی احمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۱۴۴ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۴۷ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

وی ادامه داد: از مبتلایان جدید ۴۷ بیمار سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۲۰ بیمار نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را ۱۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی ۱۸ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

احمدی در ادامه از تحویل یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۴۷ دُز واکسن به استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۳۵ دُز در استان توزیع و ۹۴.۳ درصد آن معادل یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن تزریق شده است.

وی، میزان پوشش نوبت اول در جمعیت بالای ۱۲ سال استان را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: پوشش نوبت دوم در این گروه سنی ۸۲ درصد و نوبت سوم ۳۷ درصد است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری درصد پوشش نوبت اول گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال را ۹۶.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پوشش نوبت دوم این گروه سنی نیز ۸۴.۹ درصد است.

احمدی خاطر نشان کرد: در مجموع پوشش نوبت اول واکسن کرونا در کل جمعیت استان ۷۴.۵ درصد، نوبت دوم ۶۴.۶ درصد و نوبت سوم ۲۹ درصد است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و خانمیرزا در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شهرستان‌های کیار، سامان، بن، فارسان و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha