ترسیم الگوی توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی مازندران ضروری است

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر بی توجهی ها نسبت به ظرفیت های کشاورزی و صنایع تبدیلی این خطه ادامه پیدا کند، محرومیت و فقر پنهان آشکارتر می شود، گفت: ترسیم الگوی توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی مازندران ضروری است.

به گزارش ایرنا ، حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در جلسه شورای اداری مازندران که به مناسبت سفر استانی هیات دولت با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت برگزار شد، افزود: مردم مازندران به دین  اسلام، رهبری و وظیفه انقلابی سیاسی به ویژه انتخابات و دیگر عرصه ها سنگ تمام گذاشته و می گذارند اما این وضعیت حق آنان نیست.

وی تصریح کرد: فقر پنهان و محرومیت مازندران اصلا با قاچاق چوب جنگل، ساخت وسازهای بی رویه در عرصه های طبیعی، ساخت وسازهای غیر قانونی و تغییرکاربری های غیر مجاز همخوانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: چرا مازندران با وجود بهترین آب، خاک و هوا باید محرومیت داشته باشد، این یعنی این که چندان به  ظرفیت های استان توجه نشده است

وی با بیان اینکه مازندران را به اسم کشاورزی از صنایع محروم کرده اند، تصریح کرد: امروز در کشاوری و صنعت الگویی نداریم و زمینه صادرات محصولات مازاد بر مصرف در بخش کشاورزی وجود ندارد.

حجت اسلام محمدی لائینی با یادآوری اینکه واحد های تولیدی استان با کمبود جدی مواد اولویه مواجه هستند، گفت: باید صنایع تبدیلی پیشرفته مدرن را برای مازندران در نظر بگیریم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری با قدردانی از مدیریت جهادی و انقلابی در آزادی سازی حریم ۶۰ متری توسط دولت سیزدهم و گفت: آزاد سازی کار خوبی است اما راه دسترسی به حریم  ۶۰ متری نیز نیاز اساسی است.

وی بر تهیه پیوست فرهنگی برای حریم 60 متری سواحل تاکید کرد و ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از دسترسی های مردم به سواحل ۶۰ متری از بین رفته است.

حجت اسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ارزش های خود را نباید فدای دیگر مقولات کنیم، خاطرنشان کرد: گردشگری و  اقتصاد مهم است اما باید ارزش های دینی و اسلامی در سواحل حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حریم  ۶۰ متری را باید حفظ کنیم تا دوباره تعرض نشود.

وی با بیان اینکه  طرح های نیمه تمام زیادی درمازندران وجود دارد که باید به آن توجه جدی شود، گفت: باید شعار احیاء جها سازندگی را در دولت سیزدهم عملیاتی کنیم.

حجت اسلام محمدی لائینی ادامه داد: تمام روستاهای مازندران بوسلیه جهاد سازندگی ایجاد شده است و در حال حاضر این منطقه نیاز به جهاد سازندگی برای مرمت و توسعه و رنق اقتصادی دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha