۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84680031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب "دقایق" اثر شاعر برجسته کاشمری رونمایی شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 84680031
کتاب "دقایق" اثر شاعر برجسته کاشمری رونمایی شد

ایرنا- مشهد- اولین مجموعه شعر شاعر کاشمری"سیعد تاج محمدی" به نام "دقایق با حضور جمعی از شاعران کشوری در کاشمر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، کارشناس شعر حوزه هنری کشور جمعه شب در مراسم رونمایی این کتاب، با بیان اینکه شعر در فرهنگ ایران از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: خوشبختانه شاهد حضور تجمعات بسیاری برای برگزاری مراسم ادبی و شعر خوانی در کشور هستیم.

علی داودی از "سعید تاج محمدی" به عنوان یکی از چهره‌های جوان شعر امروز تمدن اسلامی نام برد و افزود: اولین کتاب شعر این شاعر به نام "دقایق" در قالب غزل‌های عاشقانه، اجتماعی و آئینی منتشر شده است.

وی بیان کرد: هرچند غزل قالب گفت و گوهای عاشقانه است اما در این کتاب تنوعی از همه نوع موضوع را شاهد هستیم، با نگاه کاملا محرز در این کتاب شعرهای سیاسی، عاشقانه، اجتماعی، آئینی، انتقادی و مناجاتی و... گفته شده است.

کارشناس شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب هم در این مراسم اظهار داشت: موسسه شهرستان ادب به نوعی وزارتخانه شعر و داستان کشور است و وظیفه تعلیم و پرورش شعرای جوان به ویژه دغدغه‌مندان اجتماعی و انقلابی را  دارد.

سید وحید سمنانی با یادآوری اینکه همه ساله حدود ۹۰ خانم و حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر از آقایان در کل کشور تعلیم و پرورش داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: تعدادی هستند که برای گذران زندگی بعد از مدتی شعر را رها می‌کنند و برخی به طور جدی کار را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: از بین هزار و ۲۰۰ نفری که تاکنون در دوره‌های آفتابگردان شرکت کردند، فقط ۲۰ جلد کتاب را مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب با نوع نگاه سخت‌گیرانه‌ای که نسبت به انتخاب شعرها دارد، منتشر کرده است.

این شاعر و محقق کشوری خاطرنشان کرد: در هر سال حداکثر حدود ۱۰ جلد کتاب را به چاپ می‌رسانیم، از سویی هر هفته تقریبا سه کتاب رد می‌شود و این نشان می‌دهد که تقاضا بسیار بالا است.

سمنانی تصریح کرد: تقریبا در کشور روزی یک کتاب شعر و برخی مواقع تا سالی هزار عنوان نیز به چاپ می‌رسد، هرچند چاپ کتاب با توجه به سهولت انتشار کار پیچیده و سختی نیست اما مهم این است که شاعر در کتاب اولش بتواند خود را به بهترین نحو به جامعه ادبی عرضه کند که این اتفاق برای بسیاری از شاعران نمی‌افتد.

کارشناس شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب  گفت: کاشمر شاعران برجسته بسیاری مانند اهلی ترشیزی دارد و خوشحالم که سلسله شعرا در این شهر گسسته نشده است.

اولین مجموعه شعر سعید تاج محمدی با عنوان دقایق در قالب غزل‌های عاشقانه، اجتماعی و آئینی در ۹۲ صفحه و  ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهدی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha