معرفی گزینه جدید شهرداری ایلام و کاهش ۵۴ درصدی مبتلایان کرونا

ایلام - ایرنا - کاهش ۵۴ درصدی مبتلایان به ویروس کرونا، معرفی گزینه جدید شهرداری ایلام و سفر رییس ستاد مرکزی اربعین به مهران از مهمترین اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از کاهش ۵۴ درصدی میزان مبتلایان به ویروس کرونا هفته گذشته در مقایسه با ۲ هفته گذشته (۲۹ بهمن تا پنج اسفند) خبر داد و گفت: مراجعه برای نمونه گیری ۴۶ درصد و بستری هم ۳۰.۳ درصد در یک هفته گذشته کاهش یافت.

هفته پیش معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین به شهر مرزی مهران سفر و از زیرساخت های اربعین این شهر بلزدید کرد.
سیدمجید میراحمدی در نشست ستاد اربعین استان ایلام از احتمال لغو روادید سفر به عتبات عالیات در نیمه شعبان خبر داد و اظهار داشت: در صورت لغو روادید شرایط سفر به عراق اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم در این نشست خواستار تزریق اعتبارات فرهنگی اربعین به استان ایلام شد تا اماکن فرهنگی مذهبی چون مساجد و حسینه ها برای زائران اربعین تجهیز شود.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: ۱۳ پروژه زیرساختی و عمرانی حوزه اربعین در این استان در دست اجراست که بخش زیادی از این طرح ها در بخش راههای مواصلاتی منتهی به پایانه مهران است و برنامه های متعددی برای تکمیل های پروژه های نیمه کاره حوزه اربعین استان طراحی شده و در دست اجرا است.

احداث های سرویس های بهداشتی و هشت هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران و تکمیل پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام به مهران از جمله مواردی بود که معاون عمرانی استاندار ایلام به آنها اشاره کرد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام هفته گذشته در دیدار با رییس و جمعی از کارکنان ایرنا به نقش خطیر رسانه ها در تبیین فرمایشات رهبری در خصوص مسائل سیاسی، اجتماعی، تربیتی، فرهنگی و ... اشاره کرد و  افزود: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری حجت را تمام کرده است و افرادی که به رسالت قلم اعتقاد دارند در قالب جهاد تبیین، تکلیف آنها مشخص است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی با نام نور ۲ توسط ماهواره‌بر قاصد نیروی هوافضای سپاه به فضا در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین را نشانه اقتدار ایران اسلامی دانست تا بار دیگر اقتدار کشور و توانمندی متخصصان ایرانی را به رخ جهانیان و جبهه استکبار بکشاند.

هفته پیش برای سومین بار یک گزینه به عنوان شهردار ایلام از سوی اعضای شورای شهر انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد و بابک محمدی آوندی گزینه تصدی گری شهرداری است که در صورت تایید توسط وزارت کشور به عنوان شهردار ایلام شروع به فعالیت خواهد کرد، پیش از وی اعضای شورای شهر ایلام ۲ گزینه دیگر را معرفی کرده بودند که مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار نگرفتند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha