انصارالله: موشک ها و پهپادهای ما دست از سر دشمن برنخواهند داشت

تهران – ایرنا - «انصارالله» یمن تاکید کرد که عملیات موشکی و پهپادی ارتش و نیروهای مردمی علیه تاسیسات نفتی دشمن تا رفع کامل محاصره کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، «محمد البخیتی»، از اعضای دفتر سیاسی انصارالله و استاندار «ذمار» یمن در توییتر نوشت: موشک ها و پهپادهای ما تا زمانی که محاصره کشور ادامه دارد، از هدف قرار دادن تاسیسات نفتی دشمن دست برنخواهند داشت.

وی گفت که عملیات هوایی و موشکی ما به خاک دشمن (عربستان و امارات) و تاسیسات آن همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا متجاوزان بر شدت محاصره افزوده اند و از ورود فرآورده‌های نفتی و گازی به یمن جلوگیری می‌کنند.

البخیتی تاکید کرد که ملت یمن به دلیل محاصره دشمن از قطع ورود فرآورده های نفتی و گاز برای مصارف خانگی در رنج بسیار بسر می برد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله ادامه داد که سراسر خاک دشمن در تیررس ما قرار دارد و ارتش و نیروهای مردمی یمن قادرند عمق خاک کشورهای متجاور را هدف قرار دهند.

انصارالله در پاسخ به حملات ائتلاف عربی و عملیات محاصره مردم یمن روز گذشته (جمعه) تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تایید این حملات گفت که شرکت نفت «آرامکو» عربستان با ۹ پهپاد هدف قرار گرفت.

وی با صدور بیانیه ای از انجام نخستین عملیات در هم شکستن محاصره در واکنش به سیاست تنش زای دشمن متجاوز و در محاصره قرار دادن یمن و جلوگیری دشمنان از ورود فرآورده های نفتی به کشور خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن توضیح داد که از میان این ۹ پهپاد، ۳ پهپاد از نوع «صماد ۳» پالایشگاه «آرامکو» در ریاض و با ۶ پهپاد باقیمانده از نوع «صماد ۱ » تاسیسات نفتی آرامکو در دو منطقه جیزان و أبها مورد اصابت قرار گرفتند.

سریع خطاب به ملت یمن تاکید کرد "ای ملت با ایمان و صبور و مجاهد، در واکنش به محاصره ظالمانه دشمن هیچ شک و تردیدی از خود نشان نمی دهیم. نیروهای مسلح یمن در واکنش به جلوگیری دشمن از ورود فرآورده های نفتی برای انجام عملیات نظامی در حالت آماده باش کامل قرار دارد".

وی در پایان بیانیه خود تاکید کرد: ما می توانیم در برابر ملت و کشور در این مرحله مهم با برعهده گرفتن وظایف محوله  تا توقف تجاوزگری دشمن و رفع محاصره پیش رویم و خدا را بر آنچه که می گوییم شاهد و گواه می گیریم.

به گفته منابع سازمان ملل تا پایان سال میلادی گذشته (۲۰۲۱) جنگ هفت ساله در یمن ۳۷۷ هزار قربانی به جا گذاشته است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه گذشته در جریان دیدار «ابراهیم الحملی» دبیرکل شورای عالی اداری و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری بین المللی تاکید کرد که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن کشورهای متجاوز به یمن به رفع کامل محاصره از این کشور است.

وی گفت که سازمان ملل بر اساس قوانین بین المللی و توافقنامه صلح استکهلم مسئول است که کشورهای متجاوز را به رفع کامل محاصره و جلوگیری از اعمال محدودیت‌های ظالمانه علیه یمن و جلوگیری از اقدام آمریکا در راهزنی مواد غذایی، سوخت و داروی مورد نیاز یمن ملزم کند.

یونیسف نیز در تازه ترین گزارش خود با بیان اینکه کودکان نخستین و بیشترین قربانیان بحران یمن هستند از کشته یا زخمی شدن ۴۷ کودک یمنی در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) سال جاری میلادی در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

این سازمان بین المللی در این گزارش خود می‌افزاید که در سال جاری میلادی خشونت‌ها در این کشور بحران زده همچنان ادامه دارد و مثل همیشه کودکان نخستین و بیشترین قربانیان این وضعیت هستند.

بنا بر این گزارش، این بحران موجب از بین رفتن زیرساخت‌ها و امکانات بخش‌های بهداشت و درمان، اقتصادی و آموزش و... شده و سه میلیون و ۳۰۰ هزار آواره یمنی در مدارس و پناهگاه‌ها بسر می‌برند که به دلیل کمبود منابع آبی در معرض بیماری‌های مختلفی  قرار دارند.

در ادامه این گزارش یونیسف آمده است که ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در این کشور به دلیل تخریب یا تبدیل شدن به مراکز نظامی یا محل اسکان آوارگان از چرخه آموزش خارج شده‌اند و ۲ میلیون کودک یمنی از آموزش بازمانده‌اند.

یونیسف در گزارش خود افزوده است که از زمان اوج گرفتن تنش‌ها در یمن از هفت سال پیش تاکنون در گزارش‌های سازمان ملل کشته یا زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی ثبت شده است، در همین حال احتمال می‌رود آمار واقعی بسیار بالاتر از این رقم باشد.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha