۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84680636
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به کاهش شدید دما در گنبد هشدار داد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس با اشاره به کاهش دمای هوا و وقوع رگبارهای پراکنده در هفته جاری نسبت به احتمال بروز خسارت به مزارع و باغ‌های میوه‌ در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، منصور فرشاد روز شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر گنبدکاووس با سه موضوع خدمات سفر، شورای ترافیک و مدیریت بحران اظهارداشت: محصولات زراعی و باغی شهرستان به دلیل گرم بودن اسفند ماه امسال نسبت به نرمال دراز مدت زودتر از موقع شکوفه دادند.

وی افزود: از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده آسمان شهرستان نیمه ابری همراه با گاهی افزایش ابر پیش بینی می‌شود و در این چند روز وقوع رگبارهای پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته وی از سه‌شنبه هفته آینده با نفوذ سامانه سرد و بارشی، بارندگی خوبی در گنبدکاووس و سایر نقاط استان پیش بینی می‌شود و دمای هوا پنجشنبه و جمعه به صفر درجه هم خواهد رسید و برای ارتفاعات و مناطق سردسیر شهرستان یخبندان و دمای زیر صفر درجه انتظار می‌رود.

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس ادامه داد: ۲۸ اسفند احتمال دارد دمای هوای شهرستان به منفی صفر درجه هم برسد که این وضعیت شرایط را برای بروز خسارت احتمالی به مزارع و باغ‌های منطقه زیاد می‌کند.

فرشاد افزود: تا زمان ورود این سامانه، احتمال تغییر الگوها و پیش بینی‌های هواشناسی وجود دارد و همکاران به صورت شبانه روزی در ایستگاه‌های شهرستان و استان تغییرات جوی را ثبت و نتیجه نهایی را اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی گفت: از اول مهر (ابتدای سال آبی) تاکنون ۲۲۷ میلی‌متر بارندگی در شهرستان رخ داد که در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد افزایش و در مقایسه با دوره دراز مدت ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس هم در این نشست بیان کرد: بر اساس تجربیات سنوات گذشته همواره در تعطیلات نوروز مردم و گردشگران زیادی برای گذران ساعاتی مفرح از مخازن آبی در محدوده روستاها و سدهای این شهرستان دیدن می‌کنند.

حسین ثابتی افزود: امسال با توجه به بارندگی‌های یک ماه گذشته حدود ۵۰ درصد از مخزن سد گلستان آبگیری شد و حدود ۱۰ روستا در مجاورت این سد قرار دارند لذا لازم است برای جلوگیری از حوادثی مانند غرق شدگی، ممنوعیت شنای در مخازن آبی از جمله این سد اعمال شود.

وی اظهارداشت: با توجه به پیش بینی بارندگی در عید نوروز لازم است برای جلوگیری از حوادث سال‌های قبل، دستگاه‌های مرتبط لایروبی و پاکسازی دهنه پل‌ها را در دستورکار قرار دهند چرا که بیشتر روستاها در مجاورت رودخانه ها ایجاد شدند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha