۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84680755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: تمهیدات پذیرایی از میهمانان نوروزی در اشنویه مهیا شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: تمهیدات لازم جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی در این شهرستان اندیشیده شده و همزمان جشن نوروزگاه نیز در ۱۲ فروردین برگزار خواهد شد.

سید علی ترابی عصر روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی تسهیلات سفر شهرستان اشنویه افزود: این شهرستان از لحاظ داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی و پتانسیل های موجود دارای ظرفیتی مناسب به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در استان است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای خدمات دهی به مسافران و معرفی توانمندی های شهرستان انجام شده و ادارات مرتبط نیز از آمادگی کاملی در این زمینه برخوردار هستند.

فرماندار اشنویه اظهار کرد:  نمایشگاه‌های متنوع در سطح شهرستان برگزار خواهد شد و شهرداری نیز مجری برنامه های متنوع است.

ترابی ادامه داد: چهار پایگاه اورژانس در سطح شهرستان و جاده‌های مواصلاتی علاوه بر مراکز بهداشت و درمان مستقر شده و  اورژانس جاده ای نیز با ۲۰ درصد افزایش نیرو  اماده خدمات رسانی است.

وی گفت: گشت های مشترک بهداشت و درمان، صنعت معدن و تجارت و ادارات دیگر در سطح شهرستان نیز برای بازرسی مستمر بر بازار بسیج شده است.

فرماندار اشنویه در خصوص برگزاری نوروزگاه اظهار کرد: مقرر شده با همکاری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،بخشداری، امور عشایر و سایر ادارات این مراسم در تاریخ ۱۲ فروردین برگزار و نسبت به اجرای آن اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد. 

وی افزود: هدف از برگزاری مراسم نوروزگاه معرفی منطقه گردشگری اشنویه و پذیرایی و استقبال از مهمانان نوروزی است که در منطقه تاریخی عین الروم برگزار میشود

به گزارش ایرنا، کتیبه "عین الروم"اشنویه قدیمی ترین سنگ نوشته اورارتویی با مضمونی در ارتباط با آب است؛ کتیبه ای که وقف نامه اهدا آب چشمه ای به همین نام به مردم منطقه به شمار می رود و اهمیت مایه حیات را در حدود سه هزار سال قبل بازگو می کند.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۸۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha