۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبر: 84681007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت سازمان «دی هشت» فرصتی برای تحول گردشگری اردبیل است

اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حمایت مالی ۲۰ هزار یورویی سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه(دی هشت) فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان است.

به گزارش ایرنا ، نگار سریع‌الاطلاق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه از پروژه‌های گردشگری منطبق با شرایط این سازمان در کشورهای عضو حمایت می‌کند.

وی افزود: حمایت این سازمان از پروژه‌های گردشگری فرصت مناسبی برای فعالان حوزه گردشگری استان اردبیل است تا پروژه‌هایی را در سطح فراملی با حمایت مالی این سازمان اجرا کنند.»

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: پروژه‌های مدنظر سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه باید در زمینه گردشگری بوده و در بازه ۱۲ ماهه قابلیت اجرا داشته باشند.

سریع‌الاطلاق مشارکت حداقل سه کشور عضو در پروژه را از شروط دیگر حمایت مالی این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها باید در راستای منافع و قلمرو کشورهای عضو D۸ باشند و پیشنهاددهنده باید پروپوزال خود را در قالب فرمت‌های پیوست به زبان انگلیسی ارائه دهد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اردبیل حداکثر مهلت ارسال پروژه‌های حائز شرایط به این سازمان را تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا  ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

سازمان هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری دی هشت(d۸)، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی چون ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است، ا

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha