۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84681026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت نخستین پارک آبی سرعین

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ساخت پارک آبی در شهر توریستی سرعین به‌ عنوان طرح گردشگری هیجانی با در اختیار گذاشتن ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال اجراست.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، نادر فلاحی در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین گفت: پارک آبی سرعین با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به وسعت ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتقای هتل لاله سرعین به هتل پنج ستاره و ارتقای مجموعه آبدرمانی سبلان به کلینیک سلامت نیز به جد پیگیری می‌شود.

فلاحی ساخت موزه سرعین را برای ارتقای ماندگاری گردشگران در این شهرستان ضروری دانست و اظهار کرد: در صورت اختصاص زمین از سوی شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر سرعین و  اداره کل راه و شهرسازی ساخت موزه سرعین از سال جدید آغاز خواهد شد.

 مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری سرعین پیش از این وابسته به آبدرمانی ها بود، اضافه کرد: با مساعدت و همراهی مجموعه مدیریت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سرعین نخستین پایگاه ملی مجموعه دست‌کند محوطه کهنه کنزق ثبت شد که در حال حاضر سه مجموعه آن برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی احیا شده است.

فلاحی از جمله اقدامات انجام شده در این پایگاه به کاوش‌های باستان‌شناسی در سه مجموعه دست‌کند، حفاظت و مرمت اولیه و اضطراری، اجرای سنگ‌فرش معبر اصلی و معبر ارتباطی فضاهای دست‌کند، نصب تابلوهای راهنما، کانال‌کشی، به‌سازی و آسفالت راه مواصلاتی سرعین به پایگاه، تاسیس و تجهیز دفتر پایگاه ملی، ایجاد سرویس بهداشتی و تعبیه روشنایی برای آماده‌سازی اولیه برای بازدید گردشگران و مسافران در ایام نوروز با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت‌خانه اشاره کرد و از آمادگی این اداره کل برای واگذاری این مجموعه به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

وی همچنین به صدور مجوز ساخت هتل پنج ستاره تامین اجتماعی در شهرستان سرعین اشاره کرد و افزود: با توجه به امضای تفاهم‌نامه وزارت میراث‌فرهنگی با صندوق توسعه ملی و بانک‌ها برای اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش گردشگری کشور، سرمایه‌گذاران برای گرفتن تسهیلات می‌توانند به طور مستقیم به صندوق و بانک‌ها مراجعه کنند.

فلاحی با بیان اینکه توانستیم ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل سفر ریاست‌جمهوری برای پروژه‌های گردشگری استان جذب کنیم، خاطرنشان کرد: از این میزان ۲۶۰ میلیارد ریال با نظر جامعه هتل‌داران به مراکز اقامتی استان اختصاص خواهد یافت.

شهرستان سرعین با ده‌ها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس از مناطق گردشگرپذیر کشور در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

آلوارس به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم ۶ ماه از سال رتبه نخست کشور را دارد. این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی که در آن ایجاد شده نقش بسزایی در توسعه ورزش‌های زمستانی، جذب گردشگران خارجی ، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه گردشگری در شهر سرعین دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha