۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84681187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پویش "همراهان سفر ایمن" در استان همدان اجرا می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طرح پویش فرهنگی ایمنی با عنوان «پویش همراهان سفر ایمن» به منظور ارتقاء ایمنی در سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی، از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده همزمان با سراسر کشور در راه‌های استان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، صفر صادقی‌راد روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن افزود: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تکیه بر سوابق و تجارب موجود، در نظر داریم در قالب این طرح مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری را در چهارچوب یک پویش ملی اجرا کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: این طرح به منظور گرفتن تصمیمات اثربخش برای ارتقاء ایمنی در سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه در این پویش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی پیش‌بینی شده است، افزود: این طرح از ۲۵ اسفند سال جاری به مدت ۲۰ روز اجرا می‌شود.

صادقی‌راد تاکید کرد: محل اجرای این طرح در ۲۵ مجتمع خدماتی رفاهی واقع در محورهای پرتردد کشور است که ترددکنندگان در این محورها برای ارتقاء ایمنی نیاز به توقف و استراحت دارند.

وی تصریح کرد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای رسیده به اهداف اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارچوب آیین نامه انضباطی اجتماعی ترافیکی و مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها از دیگر اهداف این پویش است.

صادقی راد خاطرنشان کرد: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیاء نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی سنتی بومی مقصد و کمک به احیاء موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی شهر مقصد از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۲۷ کیلومتر راه، شامل ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، هزارو ۵۸ راه فرعی و ۳ هزار و ۳۶۳ راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha