۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 84681241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که در مراسم‌های عزا و عروسی تیراندازی کنند

 آبادان - ایرنا - فرمانده انتظامی آبادان گفت: برای متولیان مجالس عزا و عروسی در آبادان و حومه این شهرستان که در آن اقدام به تیراندازی می‌کنند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

 به گزارش ایرنا به نقل از سایت پلیس، سرهنگ حسین زلقی شنبه در جریان بازدید از روند طرح‌های ارتقاء امنیت در اروندکنار با انتقاد از رسم غلط تیراندازی در مجالس عروسی و عزا در این شهرستان آبادان  اظهار کرد: سران عشایر، متنفذین، اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی ، ائمه جمعه و جماعات، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی همه باید در جهت ریشه‌کن شدن فرهنگ غلط تیراندازی  به صورت میدانی در چهارچوب شرح وظایف خود عمل کنند و همچنین نسبت به معرفی دارندگان سلاح های غیرمجاز به پلیس اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سران طوایف و شیوخ عشایر آبادان از قومیت‌های مختلف باید جلوی تیراندازی را در مراسم بگیرند، ادامه داد: برای متولی مراسمی که در آن تیراندازی شده، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی خواهند شد.

سرهنگ زلقی گفت:در سال جاری تعدادی از متولیان مراسم عروسی و عزا در آبادان بعد از مراسم زندانی شدند و این موضوع را در برنامه‌های آینده با جدیت دنبال خواهد شد.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه تیراندازی در مراسمات زیبنده این شهرستان و فرهنگ غنی آنان نیست گفت :  انتظار می‌رود بزرگان ، سران طوایف و متولیان فرهنگی اجتماعی ، جلوی تیراندازی را در مراسمات بگیرند ،چرا که رفع این معضل مهم اجتماعی که متاسفانه به یک فرهنگ غلط تبدیل شده است، یک وظیفه همگانی را می طلبد، رسم غلطی که بعضا باعث زخمی و کشته شدن حاضران در مراسم شده است.

رسم غلط تیراندازی در محافل به ویژه آیین های عروسی و عزا در برخی مناطق خوزستان، در مواردی منجر به حوادث خونین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha