کیفیت هوای ۳ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحران است

کرمانشاه - ایرنا- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: کیفیت هوای سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و کنگاور به دلیل تداوم حضور توده گرد و خاک در آسمان این استان بالاتر از حدمجاز بوده و در وضعیت بحران قرار دارد.

«احد جلیلیان» صبح یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این وضعیت مربوط به شاخص کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح امروز ۲۲ اسفند است، افزود: شاخص کیفیت هوا در این بازه زمانی در سرپل ذهاب ۵۰۰، قصرشیرین ۴۰۱ و کنگاور ۴۶۲ است که عدد استاندارد آن ۱۰۰ می باشد.

وی همچنین کیفیت هوای شهرستان های کرمانشاه را نیز با عدد ۱۲۷، اسلام آبادغرب و پاوه نیز هر کدام با ۱۸۳ را در وضعیت هشدار اعلام کرد.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون هوای ۶ شهرستان استان تحت تاثیر گرد و خاک است، گفت: به تدریج شاهد کم شدن غلظت گرد و خاک در آسمان این شهرستان ها هستیم.

کاسته شدن از غلظت گرد و خاک در استان

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز اعلام کرد هوای استان امروز یکشنبه نیز کم و بیش غبارآلود خواهد بود اما در روز دوشنبه پدیده قابل توجهی در سطح استان نخواهیم داشت.

براساس اعلام هواشناسی و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه عبور موج ناپایداری علاوه بر وزش باد و کاهش نسبی دمای روزانه سبب بارش های پراکنده ای عمدتاً در نواحی شمالی و شرقی استان خواهد شد و با خروج موج مذکور از جو منطقه، در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در سطح استان بطور محسوسی کاهش می یابد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به افراد دارای بیماری قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان نوصیه کرد حتی الامکان در این شهرها از منزل خارج نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha