۶۴۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در محلات محقق شد

خمین - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۶۴۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری امسال در این شهرستان محقق شد.

«محمد جمال عباسی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حجم از سرمایه‌گذاری با صدور ۱۰ پروانه‌ بهره‌برداری در زمینه فرآوری سنگ حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری ۷۰ فرصت شغلی پایدار در محلات ایجاد کرد، اظهار داشت: وجود معادن سنگ در این شهرستان ظرفیت ارزشمندی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است که بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برنامه اولویت‌دار اداره صمت محلات است.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات عنوان کرد: ۴۵ جواز تاسیس نیز از امسال در بخش صنعت شهرستان محلات صادر شد که برآورد سرمایه مورد نیاز برای تحقق آن‌ها ۴۴۶ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال است.

جمال عباسی اظهار داشت: بهره‌برداری از این واحدها ۷۲۵ فرصت شغلی در زمینه برش و  فرآوری سنگ و صنایع جانبی را  فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: یک شهرک، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی در محلات وجود دارد و بیش از چهار هزار فرصت شغلی در ۹۰ واحد صنعتی پروانه‌دار مستقر در این مراکز ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۱۵ معدن در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و ۶۲ واحد آنها در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سهم ۵۰ درصدی اقتصاد محلات از تولید سنگ‌های خام و تزئینی توانسته رونق مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی، ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگهای تزئینی، گل و گیاه و تریکو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha