ستاری فرد: زیست ورزشی برنامه و راهبرد وزارت آموزش و پرورش است

تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت ورزش وزارت آموزش و پرورش گفت: زیست ورزشی برنامه جدی این معاونت است و در این راه باید فدراسیون دانش آموزی همراه و همگام ما باشد.

به گزارش ایرنا،‌ صادق ستاری فرد بعد از اتمام مجمع انتخاباتی با تبریک انتخاب حسین بابویی به عنوان رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: سیاست حاکمیتی و وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است که در سند تحول آموزش و پرورش آمده و این فدراسیون پیشران در تعلیم و تربیت است و معلمان تربیت بدنی  افسران پیشرفت نطام ورزش کشور به شمار می روند.

وی ادامه داد: برای تقویت برنامه مکمل ورزشی باید از ظرفیت معلمان تربیت بدنی استفاده شود. فدراسیون ورزش دانش آموزی خانواده ۶۵ هزار نفری در اختیار دارد و باید به ۱۴ میلیون دانش آموز خدمت رسانی کند. نباید از ظرفیت های مختلف این بخش غفلت کنیم. مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری تربیت مربی ایرانی است و ما باید به این تکلیف مهم توجه کنیم.

ستاری فرد با بیان اینکه هدایت ورزشی پروژه نیست بلکه راهبرد است، گفت: باید به این راهبرد و فرآیند توجه کنیم و فدراسیون بازوی وزارت ورزش خواهد بود. مدیریت درست دانش آموز برای قله ورزش یکی از راهبردها است که به قهرمانی در سطوح بالا ختم می شود.  ۱۵ هزار کانون ورزشی داریم که در اختیار معلمان نیست و باید آزاد شود.

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: زیست ورزشی برنامه جدی ما است و باید هر دانش آموز یک رشته برای خود انتخاب کند. فدراسیون دانش آموزی فدراسیون امید است و باید برای آینده  این امید وجود داشته باشد.

او ادامه داد: توجه به ورزش دانش آموزی موجب سلامت دانش آموز و خانواده می شود. ما نبابد نگاه تقلیل گرایانه به معاونت سلامت و تربیت بدنی داشته باشیم چون موجب آسیب خواهد شد. معلم ورزش مهمترین معلم برای تربیت دانش آموز است. همه جشنواره ها باید با رویکرد تربیتی باشد و جشنواره ورزشی نیز باید تمام ابعاد تعلیم و تربیت را در خود ببیند. پیش بینی برنامه برای ایام تعطیل باید در دستور فدراسیون دانش آموزی قرار گیرد تا اوقات آنها به خوبی پر شود.

رییس مجمع انتخاباتی فدراسیون دانش آموزی گفت: نهصت ملی فضای ورزشی در مدارس راه اندازی شده و خبر آن به عنوان عیدی به زودی اعلام می شود. در این نهضت دانش آموز ورزشکار و معلم تربیت بدنی باید احساس هویت کنند. همچنین قرار است سال ۱۴۰۱ مسابقه ملی دانش آموز به همراه خانواده در شهر رامسر برگزار  شود و این حمایت هم از دانش آموز و خانواده او است.

وی ادامه داد: در راستای گام دوم انقلاب و تمدن سازی به دنبال کسب میزبانی هستیم، دیگر اقدام ایجاد شده پایگاه قهرمانی با توجه به ظرفیت استانی است. فدراسیون باید وارد گود شود و کار میدانی انجام دهد.

ستاری فرد با بیان اینکه ورزش دانش آموزی پایه ورزش قهرمانی و همگانی است افزود: طرح هر معلم ورزش یک تیم و هر مدرسه یک تیم، به دوران طلایی ورزش ختم خواهد شد و وزارتخانه های آموزش و پرورش و وزارت ورزش هم پشتیبان آن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha