آماده‌باش نیروهای امدادی و انتظامی استان‌سمنان برای ایمنی سفرهای نوروزی

سمنان- ایرنا- آمادگی نیروهای امدادی و انتظامی استان سمنان از اسفندماه تا نیمه فروردین برای ارائه خدمات به مسافران و مردم استان ایام عیدنوروز را دلپذیر و شیرین می کند.

عید باستانی نوروز، از مهمترین رویدادهای سال و ارزشمندترین زمان برای ایرانی ها و فارسی زبانان است. این عید با پایان فصل زمستان و آغاز بهار و تغییر سال جشن گرفته می شود.

تعطیلات نوروزی فرصت مناسب استراحت و سفر است و امنیت و اطمینان خاطر را می توان ارکان اصلی سفری خوب و دلچسب دانست.

نیروهای انتظامی و امدادی در استان سمنان به عنوان یکی از پرتردد ترین و مهمترین مسیرهای عبوری کشور برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران از اسفندماه آغاز به فعالیت کردند.

عبور از تعطیلات نوروزی با رعایت تمهیدات ایمنی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای گردشگران و مسافران از ضروریات است.

فعالیت ۱۵۷ نیروی اورژانس در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین۱۴۰۱ تیم های امدادی در ۳۰ پایگاه اورژانس استان سمنان فعال هستند.

کامران قدس ادامه داد: ۱۹ پایگاه اورژانس جاده ای، ۱۰ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی با ۱۵۷ تکنیسین اورژانس و ۳۱ آمبولانس در مدت ۲۰ روز آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود: نیروهای مرکز هدایت عملیات(EOC )به همراه ۱۶ پرستار،۲ پزشک آماده پاسخگویی به تماس شهروندان با شماره ۱۱۵ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت های بیمارستانی استان آماده خدمت رسانی است و کمپ سلامت  نوروزی در شهرستان سرخه  برای مسافران عبوری از استان سمنان ایجاد می شود.

قدس یادآورشد: ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز منتخب، فعال بودن مراکز واکسیناسیون و غربالگری، آمادگی تمامی بیمارستان های استان از جمله فعالیت های درمانی تعطیلات نوروز است.

وی اضافه کرد: کلیه آمبولانس ها در میادین شهری و مسیر جاده ای در ساعت مقرر و معین در حالت آماده باش قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، باری دیگر از شهروندان برای انجام واکسیناسیون و تکمیل آن دعوت کرد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را ضروری برشمرد.

توان ١٠٠ درصدی نیروهای انتظامی در برقراری امنیت سال نو

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نیروهای انتظامی در پایان سال و آغاز سال جدید با طرح های استقبال از بهار در اسفند۱۴۰۰ و طرح نوروزی از یکم لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ با شعار" پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری" فعالیت می کنند.

سرهنگ باقر صفرزاده تصریح کرد: پلیس راه در جاده ها، راهور در حوزه درون شهری و کلانتری ها و انتظامی ها در خصوص ایجاد امنیت فعال هستند.

وی افزود: تا پایان سال نیروهای داوطلب مردمی در قالب پلیس های افتخاری، نگهبان های محله و گشت های رضویون با همکاری بسیج برای برقراری امنیت جامعه و بازار در روزهای پایانی سال مشارکت دارند.

صفرزاده ادامه داد: نیروهای انتظامی در قالب گشت های محسوس و نامحسوس خودرویی و موتوری در راستای امنیت اجتماعی پارک ها و تفرجگاه ها، ارتقای امنیت بازار شب عید، پیشگیری از وقوع سرقت و کنترل ترافیک شهری خدمت رسانی می کنند.

وی ابرازداشت: خدمات مشاوره ای و آموزشی نیز در مراکز مشاوره و بخش مددکاری کلانتری های استان سمنان به صورت رایگان برای استفاده شهروندان در ایام نوروز فعال است.

هلال احمر با آمادگی کامل میزبان نوروز است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌سمنان در گفت و گو با ایرنا اجرای طرح های نوروزی در بهار۱۴۰۱ را مهمترین ماموریت جمعیت هلال احمر برشمرد و عنوان کرد: نوروز امسال در راستای اجرای طرح ملی امدادونجات نوروزی ۱۷ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات و پنج پست خدمات امدادی و بشردوستانه برای خدمت به مسافران نوروزی در استان تجهیز می شود.

مظفر محمدخانی با اشاره به سرعت بخشی امداد نوروزی اظهارداشت: همچنین ۱۴ پایگاه ثابت، سه پست ویژه امدادونجات نوروزی، ۹ مرکز عملیات اضطراری،۱۶ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی نجات و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند.

وی افزود: ۶۰نفرروز امدادگر و نجاتگر آموزش‌دیده و ۱۷ نفرروز از پرسنل جمعیت هلال احمر استان سمنان در اجرای طرح امدادونجات نوروزی مشارکت دارند.

محمدخانی ادامه داد: معاونت جوانان در اجرای طرح ملی خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی ۴۵ نفر روز از جوانان هلال استان سمنان با برپایی پنج پست ثابت، سه پست سیار سحاب و پنج فضای دوستدار کودک در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و میامی، خدمات لازم را ارائه می دهند.

 وی ضمن توصیه و تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تاکید بر ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیکی وبهره مندی حداکثری از ظرفیت داوطلبان را از مهمترین برنامه های این طرح برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان مدت زمان طرح های نوروزی را از ۲۵ اسفند ماه۱۴۰۰ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ دانست.

پویش  «همراهان سفر ایمن» در استان سمنان اجرا می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: همزمان با دیگر استان های کشور از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه به مدت ۲۰روز پویش  «همراهان سفر ایمن» در استان اجرا می شود.

احسان منصورکیایی ابرازداشت: با وجود پیش‌بینی افزایش سفرهای جاده‌ای در نوروز و نیز اهمیت ایمنی و پیشگیری از وقوع تصادف در ایام تعطیلات نوروزی، پویش "همراهان سفر ایمن" در تعدادی از مجتمع های خدماتی رفاهی جاده های پر تردد کشور اجرا می شود.

وی افزود: این پویش در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دنبال فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطر نشان کرد: مجتمع خدماتی رفاهی منتظر قائم(عج) واقع در محور پرتردد تهران به گرمسار برای اجرای این پویش انتخاب شده است.

منصورکیایی یادآورشد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی، حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: برگزاری و اجرای موسیقی بومی، مسابقه، نمایش خیابانی، ایستگاه نقاشی، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی با رویکرد ترغیب مسافران نوروزی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی، توقف و استراحت در طول سفر، توقف در هنگام خواب آلودگی از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha