بازگشت شاخص بورس به مدار صعود

تهران- ایرنا- شاخص کل بازار بورس تهران امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) با ۲ هزار و ۳۷۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۳۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۹ میلیارد و ۴۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۱هزار و ۷۳۴میلیارد ریال و در بیش از ۵۱۰هزار و ۳۴۹ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۱۱۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال و در ۳۳۲ هزار و ۱۱۰ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۶۸ واحد کاهش به ۳۳۸ هزار و ۷۲۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۳۰ واحد افت به ۲۱۱‌هزار و ۶۴۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۷۸۶ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، یکهزار و ۵۴۵ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۷۵۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۲۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۸۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۹۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۳۵ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۷۴ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۶۸ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱۵۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)‌ در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۵۴ میلیون و ۸۹۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۸ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۵۲ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۳۲۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۸ هزار و ۲۳۹ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (صبا)، بهمن دیزل (خدیزل)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha