۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84682534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 صدور و تمدید مجوز فروش و عرضه قلیان در چهارمحال و بختیاری ممنوع  شد

شهرکرد-ایرنا- دادستان‌عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت صدور و یا تمدید مجوز فروش و عرضه قلیان و اقلام مصرفی در سطح استان با تصویب کمیته مبارزه با جرائم خاص خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان، عبدالرضا علیمحمدی در کمیته مبارزه با جرائم خاص استان، با تاکید بر ضرورت نظارت به  بازار در ایام پایانی سال و کنترل قیمت ها افزود: گشت های نظارتی به صورت مستمر در نحوه عرضه و فروش محصولات غذایی نظارت داشته باشند.

وی اظهار داشت:به منظور مبارزه با استعمال و عرضه محصولات دخانی و زیانبار، هرگونه فروش قلیان و لوازم جانبی آن در فروشگاه ها و مغازه های سطح استان ممنوع و دستگاه های ذیربط نیز از صدور هرگونه مجوز برای راه اندازی کسب و کار فروش قلیان خودداری کنند.

علیمحمدی  بر تداوم اجرای مصوبات پیشین کمیته در خصوص برخورد با موتور سواران مزاحم و رانندگانی که با انجام حرکات نمایشی و خطرناک موجبات سلب آسایش مردم را فراهم می آورند تاکید شد.

ساز و کار جلب ویژه اراذل و اوباش در چهارمحال و بختیاری تعیین شد
در نشست هم اندیشی مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری با فرماندهان نیروی انتظامی ،ساز و کار جلب ویژه مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری ، رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی پرسنل  نیروی انتظامی برای حفظ نظم و امنیت در جامعه و همچنین تعامل با دادگستری جهت اجرای احکام قضایی گفت : بخش مهمی از تلاشهای مشترک نیروی انتظامی و دادگستری در اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی متبلور است و اگر این احکام به صورت ناقص و یا نادرست اجرا شوند  اقدامات و عملکرد این ۲ مجموعه برای اجرای عدالت و قانون نزد مردم کم رنگ خواهد شد.

احمدرضا بهرامی افزود: امروز یکی از دغدغه‌های مهم مردم برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت است و در این راستا مجموعه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید ضمن شناسایی و کنترل مستمر این افراد ،فرصت هر گونه عرض اندام و بروز رفتارهای هنجارشکنانه را از آنها بگیرند.

وی تاکید کرد : ممکن است برای انجام این مهم علیه مان جوسازی هایی نیز صورت گیرد و ما متهم به زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی متهمان شویم، اما تلاش ما بر مبنای حمایت از حقوق متعالی شهروندان و حفظ آزادی های مشروع و امنیت اجتماعی مردم است.

 دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری  نیز  با تقدیر از تعامل و ارتباط موثر نیروی انتظامی با دادسرا و دستگاه قضایی گفت: در سالجاری بخشهای  مختلف نیروی انتظامی تعامل بسیار مطلوبی را با دادسرا داشتند که  این تعامل در سال آینده نیز به نحو مطلوب تداوم داشته باشد.

عبدالرضا علیمحمدی افزود: امروز حفظ نظم و امنیت، برقراری قانون و اجرای عدالت خط مشی اصلی دستگاه قضا و نیروی انتظامی است و به همین سبب دشمنان نظام سعی دارند تا با استفاده از افراد مشکل دار و اراذل و اوباش این سیاست را در جامعه تضعیف کنند.

وی افزود:  خوشبختانه با درایت و تلاشهای شبانه روزی نهادهای امنیتی و نیروهای نظامی و انتظامی،تاکنون معاندان نظام در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

علیمحمدی گفت: در استان،  شناسایی و برخوردهایی که در زمینه مجرمان خطرناک و سابقه دار صورت گرفته به نحو چشمگیری از بسیاری معضلات و ناامنی ها جلوگیری کرده و بر این اساس لازم است این اقدامات و تلاشها تقویت و استمرار داشته باشد. 

وی در بخشی از سخنات خود با تأکید بر اینکه برخورد با جرائم مشهود نیاز به دستور قضایی ندارد افزود : مردم در مواجهه با اقدامات هنجارشکنان انتظار برخوردی سریع و قاطع دارند و شاید این امر در مقایسه با انجام پروسه قضایی بیشتر مورد توجه و استقبال عموم باشد.

 فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه در برخورد با مجرمان خطرناک و افراد سابقه دار باید تدابیر لازم و جهات مختلف کار سنجیده شود،  گفت : ما نیز بر این موضوع اتفاق نظر داریم که باید بر حسب نوع جرم و حساسیت آن در جامعه ،با مجرم برخورد مقتضی و لازم صورت پذیرد اما انجام این امر مستلزم هماهنگی ها و تعیین رویه ای مشخص و مدون است تا موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم نیاورد.

سردار منوچهر امان اللهی افزود: برای تعقیب و جلب ویژه متهمان و مجرمان خطرناک و سابقه دار  لیست این افراد از سوی مراجع قضایی به پلیس تخصصی ارجاع شود تا پلیس نسبت به جلب و دستگیری آنها اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha