۳۴ مرکز اقامتی در ارومیه آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۳۴ مرکز اقامتی در ارومیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ارومیه با بیان اینکه از این تعداد ۲۲ باب هتل، ۱۰ باب مهمان‌پذیر و ۲ باب هتل‌آپارتمان است اظهار کرد: ضریب اقامت در هتل‌های استان از ۸۰ درصد پیش از شیوع ویروس کرونا به ۲۰ درصد در حال حاضر رسیده است.

وی بیان کرد: میزان اقامت در مراکز اقامتی و هتل‌های استان در سال جاری ۱۲۰ هزار نفر ثبت شده، حال آنکه قبل از شیوع کرونا این تعداد بیش از ۸۰۰ هزار نفر بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به رکود ۲ ساله صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود نوروز ۱۴۰۱ نقطه عطفی در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: نیاز است که دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر در همه شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

جباری گفت: برای معرفی هر چه بیشتر ارومیه اتوبوس ویژه گردشگری در این شهرستان تدارک دیده شده است که مسافران با تردد در سطح شهر از بناهای تاریخی و موزه‌های ارومیه بازدید خواهند کرد.

به گزارش ایرنا هم اکنون تعداد مراکز اقامتی آذربایجان غربی ۱۲۷ باب، مجموع تخت‌های اقامتی پنج هزار و ۳۳۰ دست و تعداد اتاق‌های اقامتی استان ۲ هزار و ۲۴۳ واحد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha