۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84682589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد مرکز ماده ۱۶ در خراسان جنوبی نیازمند حمایت مسوولان است

بیرجند - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: مجوز راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان سال‌های قبل اخذ شده اما به دلیل نبود مکان مناسب بلاتکلیف مانده که در این باره نیاز به حمایت مسوولان داریم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسنی‌مقدم روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر افزود: می‌توان برای راه‌اندازی این مرکز از ظرفیت املاک بلااستفاده و مازاد دستگاه‌های اجرایی استان استفاده کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۰ ملک اداری بلااستفاده در استان توسط اداره اقتصاد و دارایی یادآور شد: ایجاد مرکز ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های متولی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، ۶۳۶ نفر معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۴۷ معتاد در کمپ‌های ماده ۱۵ پذیرش شدند و تاکنون ۳۱۲ میلیون تومان برای درمان آنان هزینه شده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در خصوص مرکز ماده ۱۶ گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان وجود ندارد چون فضایی از زندان برای ایجاد این کمپ تصویب شد اما با ناهماهنگی کار به سرانجام نرسید.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: تا پایان فروردین ۱۴۰۱ مهلت می‌دهیم تا این مرکز ترک اعتیاد در استان راه‌اندازی شود و در صورتیکه مکان مناسبی تامین نشد، در همان فضای پیش ‌بینی شده قبلی و در زندان مستقر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم گفت: میزان سرقت‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۲۷ درصد افزایش داشت اما امسال با روند کندتری، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

حجت الاسلام علی نسایی زهان ادامه داد: این بدان معناست که اقدامات پیشگیرانه در استان انجام شده اما این کافی نیست و باید دستگاه‌های متولی جدی‌تر پای کار بیایند.

وی با اشاره به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی تاکید کرد: در این ایام دستگاه قضایی استان به سارقان مرخصی نخواهد داد و برای سارقان حرفه‌ای و افرادی که مبادرت به دزدی کنند نیز مجازات سنگین‌تری در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha