حمایت از توسعه فعالیت‌ واحدهای تولیدی در اولویت مسوولان است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای تولیدی هر برنامه‌ای برای توسعه داشته باشند مورد حمایت است و مسوولان نیز باید در این راستا همکاری لازم را با بخش تولید داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان در جلسه یکشنبه‌های صنعت و در بازدید از ۳ واحد تولیدی شهرک صنعتی فاز ۲ ارومیه اظهار کرد: باید زمینه فعالیت واحدهای فرآوری نیز در آذربایجان‌غربی فراهم شود.
وی ادامه داد: خام فروشی محصولات یکی از معضلات اساسی به شمار می‌رود و باید در راین راستا تدابیر لازم سنجید شود و شرط توسعه معادن باید راه‌اندازی واحدهای فرآوری باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: واحد قطعات ماشن آلات صنعتی سنگ شکن و معدنی با ۱۰۰ نفر اشتغال زایی در این استان فعال است.
غلامرضا بابایی ادامه داد: میزان تولید سالانه این واحد بیش از ۱۰ هزار تن بوده و از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: ۲ واحد تولیدی چاپ طلایی نیز واحد تولیدی سلفون بوده و در طول یک سال ۵ هزار تن ظرفیت تولید دارد.
بابایی تاکید کرد: این واحدهای تولیدی نیز برای ۱۲۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و پنج میلیون دلار صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این واحد صادر کننده نمونه است، افزود: سرمایه گذاری این واحد پنج میلیون یورو بوده و  از سال ۸۰ به بهره برداری رسیده است.
بابایی اظهار کرد: نوسازی ماشین آلات نیاز اساسی این واحدهای تولیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این بازدید حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha