۸۳۰ طرح استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

سمنان - ایرنا- استاندار سمنان گفت: امسال ۸۳۰ طرح با مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و تسهیلات باقی طرح‌ها نیز در سال جدید پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر یکشنبه در آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سال ۱۴۰۰ استان سمنان، با قدردانی از تلاش‌های بخش خصوصی و بانک‌های عامل در راستای رفع موانع تولید گفت: نتایج مثبتی که در بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید به دست آمد، بر اثر تلاش‌ها و همدلی بخش خصوصی و دولتی بود. 

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، ۱۴.۴ درصد از تسهیلات رونق تولید سال ۱۴۰۰ را بانک‌های عامل استان سمنان جذب کردند.

استاندار سمنان گفت: امید است به زودی هیچ واحد تولیدی راکدی در استان سمنان باقی نماند، زیرا در صورت پویایی و فعالیت واحدهای تولیدی و بهبود اشتغال، نشاط و امید جامعه نیز تامین می‌شود. 

هاشمی با بزرگداشت روز جوان و شهید گفت: پیام اصلی شهدا، خدمت به مردم، افزایش امید و اعتماد در جامعه و کار جهادی است.

۶۰ واحد تولیدی راکد استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

علی تشنه‌دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز این نشست گفت: ۶۰ واحد تولیدی راکد استان سمنان در سال ۱۴۰۰ به چرخه تولید بازگشت که ۳۲ واحد مربوط به دولت سیزدهم بود. 

وی تصریح کرد: از مهمترین سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در سال ۱۴۰۰، تلاش برای بازفعالی واحدهای تولیدی راکد و ارتقا ظرفیت واحدهای تولید فعالی بود که با کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند. 

تشنه دل با بیان اینکه امید است در سال آینده این روند با جدیت استاندار سمنان، سرعت و شدت بیشتری گیرد، خاطر نشان کرد: بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی راکد در استان سمنان وجود دارد و امید است در سال آینده آن واحدهایی که امکان برگشت به کار دارند، به چرخه تولید بازگردند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بانک‌های عامل استان سمنان در سال جاری نزدیک به ۵۸ درصد از پرونده‌های تسهیلات رونق تولید دریافتی را پرداخت کردند.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha