۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84682671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ هزار نهال در محوطه نیروگاه برق شهید مفتح همدان کاشته شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: ۳۲ هزار اصله نهال به مناسبت گرامیداشت دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، با مشارکت دانشجویان، در نیروگاه برق شهید مفتح کاشته شد.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید دیناروند روز یکشنبه در آیین کاشت ۳۲ هزار اصله نهال در نیروگاه برق شهید مفتح با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: این تعداد درخت به یاد سرداران، امیران و هشت هزار شهید گلگون کفن استان همدان دوران هشت سال دفاع مقدس در محوطه این نیروگاه کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و توسعه فضای سبز نیروگاه اهمیت ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در روز درختکاری، ۱۰۰ هزار اصله درخت، در محوطه این نیروگاه کاشته شد که ۸۰ هزار اصله آن زنده ماند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان ادامه داد: امسال نیز ۳۲ هزار نهال در اطراف این نیروگاه کاشته می شود که امیدواریم این سنت نیکو(درختکاری) تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روایات ائمه اطهار توصیه های فراوانی در رابطه با درختکاری شده است، تصریح کرد: تلاش داریم در نیروگاه مفتح درخت کاری را توسعه دهیم تا در کنار تولید برق به محیط زیست نیز کمک کرده باشیم.

۳۲ هزار نهال در محوطه نیروگاه برق شهید مفتح همدان کاشته شد

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه درخت نقش ارزشمندی در جذب کربن دارد، خاطرنشان کرد: ما برای تولید برق ناچار به استفاده از سوخت‌های فسیلی در نیروگاه هستیم و همه باید برای بی اثر کردن مضرات زیست محیطی این نیروگاه و حفظ محیط زیست، دست به دست هم دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم با اشاره به آغاز پویش «بذرکاری زاگرس» گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی دارد و باید از این فرصت برای جنگل‌کاری در زاگرس استفاده شود.

اسفندیار خزایی با بیان اینکه ایران پنج ناحیه جنگلی دارد، افزود: این نواحی شامل جنگل‌های هیرکانی، زاگرس، ارسباران، خلیج فارس و عمانی است که این تنوع گونه‌های طبیعی ارزش بسیار فراوانی دارد.

وی با یادآوری اینکه یک هزار و ۶۵۶ گونه طبیعی در استان همدان با ویژگی‌های منحصر به فرد وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی دارویی در استان همدان یافت می‌شود که باید برای حفظ آن برنامه ریزی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه هیچ پویشی به اندازه درختکاری ارزشمند نیست، خاطرنشان کرد: امروز ۳۲ هزار درخت به یاد شهدا کاشته شد و باید برای ترویج فرهنگ درختکاری از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تنها راه به دام انداختن کربن، کاشت درخت است، افزود: در راستای حفظ منابع طبیعی و کاشت درخت باید برنامه ریزی شود و نسل آینده را با فرهنگ درخت کاری آشنا کرد.

نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سیکل ترکیبی شهید مفتح در ۴۵ کیلومتری شهر همدان و در دشت کبودراهنگ قرار دارد. این نیروگاه چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی دارد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است و در برخی مواقع از مازوت استفاده می‌شود.

 این نیروگاه سال ۱۳۹۸ مقام نخست تولید برق نیروگاه‌های برقی کشور را به دست آورد. در سالنامه ملی ایران ۱۵ اسفند روز درختکاری و از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

۳۲ هزار نهال در محوطه نیروگاه برق شهید مفتح همدان کاشته شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha