نیروی انتظامی درتمام عرصه‌های زندگی اجتماعی اثرگذار است

قم-ایرنا- رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نیروی انتظامی تامین کننده امنیت است و از لحاظ گستره اثرگذاری در تمام شوون اجتماعی دخیل است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود رجبی شامگاه یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام سید علی رضا ادیانی نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی از برکات انقلاب است، ادامه داد: اگر امنیت نباشد پیشرفت در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، ارزشی، معنوی  با اختلال و مشکل همراه می شود.

وی ادامه داد: در روایات است که بین نعمت های الهی، قدر دو نعمت امنیت و سلامت چندان قدر دانسته نمی شود، در واقع نیروی انتظامی تامین کننده یکی از این نعمت ها است که اصل امنیت است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(رع) گفت: از نگاه دیگر صیانت جان و مال و دین مردم مورد توجه است، در همه جا و به لحاظ تنوع نقش آفرینی، نقش نیروی انتظامی قابل توجه است، هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ تامین آرامش مردم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت بخش عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: مسوولان این بخش می توانند انگیزه نیروها را را ارتقا داده و تقویت ببخشند و همچنین در بعد فکری، بصیرتی و ابعاد تربیتی و بنیان های فکری و اعتقادی نیروهای خود کارکرد مثبتی داشته باشند.

رجبی بیان داشت: نیروی های مسلح به جریان های سیاسی وابسته نیستند ولی بینش سیاسی اجتماعی و بصیرت برای هر انسانی در نظام جمهوری اسلامی  برای جلوگیری از سوءاستفاده و تحرکات دشمن لازم است.

وی با اشاره به تربیت اساتید در نیروی انتظامی تصریح کرد: تربیت نیرو یکی از جنبه های بسیار مثبت است و تربیت نیروهای شاخص از داخل کادر نیروی انتظامی به دلیل آشنایی و احاطه ای که به کار دارند، موثرتر است.

رجبی یادآور شد: در ابعاد انگیزشی و عاطفی مسائل اخلاقی و تربیتی بسیار مهم است و آیت الله مصباح یزدی در این دو بعد فکری و انگیزشی همیشه تاکید داشت و در بحث های معارفی نظریه ای دارند که در همه زمینه‌ها راه گشا می باشد؛ آیت الله مصباح معتقد بود که تصمیم های درست و غلط از دو منشأ معرفت و انگیزش ناشی می شود و اگر بعد معرفت و انگیزش خوب تامین شود تصمیم ها درست صورت خواهد گرفت و اگر کسی از این دو درست تربیت نشود تصمیم های نادرست گرفته خواهد شد و این نظریه ایشان در همه عرصه ها اثر گذار است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: بحث های انگیزشی در سیر درست زندگی و تقرب الی الله بسیار موثر هستند و موسسه امام خمینی(ره) اقداماتی در این زمینه انجام داده است که در مرحله نهایی آن قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا امروز در سفر به قم با آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی  از مراجع تقلید و حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه، رجبی رییس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha