۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۲
کد خبر: 84683110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری از سیاست های دولت جدید است

ایلام - ایرنا - فرماندار سیروان با اشاره به اینکه مهم ترین سیاست های مهم دولت جدید ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری است، گفت: باید این کار گروه با استفاده از خرد جمعی و راهکارهای عملیاتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان سیروان اظهار داشت: لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی ترین معضل شهرستان باید با مساعدت دستگاه های عضو کارگروه و بنیاد برکت در اولویت کار کارگروه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نماینده عالی دولت در استان به اشتغالزایی و رفع بیکاری جوانان توجه ویژه ای دارد، افزود: تلاش می شود با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و راهکارهای علمی زمینه برای اشتغال پایدار برای جوانان فراهم شود.

فرماندار سیروان تاکید کرد: با پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی درحوزه های میراث فرهنگی وگردشگری، صنایع دستی، جهادکشاورزی و امورعشایری یکی از موارد تاثیر گذار در کاهش نرخ بیکاری و در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان در شهرستان خواهد بود که علاوه بر تولید نقش بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان دارد.

رئیسی ادامه داد: شهرستان سیروان با توجه به ظرفیت‌های موجود و با توجه به موقعیت جغرافیایی و استعداد های بالقوه  و اراضی حاصلخیز و منابع آبی می‌تواند منبع درآمد و هم محل مناسبی برای توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری باشد.

وی از تعامل ادارات، نهادها و مدیران بانک های شهرستان قدردانی کرد و گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت توسعه اشتغال را فراهم کنند تا ضمن ایجاد فرصت های شغلی و ایجاداشتغال پایدار؛نرخ بیکاری در شهرستان کاهش پیدا کند.

شهرستان سیروان در ۶۰ کیلومتری شمال شرق ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha