۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84683118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد: تخلف های صنفی سیر صعودی دارد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سه ماهه آخر امسال، ۳۲۵ پرونده تخلف برای اصناف این شهرستان تشکیل و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که آمار هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

جعفر ایمانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدتی که نظارت بر بازار محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شده نیز ۳۲۵ پرونده تخلف صنفی با یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال از ابتدای دی تاکنون برای بازاریان این شهرستان تشکیل و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۵ پرونده تخلف در دی ماه، ۱۶۲ پرونده در بهمن ماه و ۱۸۸ پرونده تخلف نیز مربوط به اسفندماه جاری در این شهرستان شناسایی شده است که بیشترین تخلف ها شامل گران فروشی، محصولات تاریخ مصرف گذشته و تقلبی بوده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: هزار و ۵۶۰ پرونده شامل ۳۴۲ بازرسی در دی ماه، ۷۷۸ بازرسی در بهمن ماه و ۴۴۲ بازرسی در اسفندماه از سطح بازار انجام شده که طی آن ۵۹۶ تخلف ثبت شده است.

ایمانیان تاکید کرد: هم اکنون هشت تیم بازرس در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از تخلفات صنفی، نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی را در این شهرستان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴۱ تن برنج یارانه ای نیز در مهاباد توزیع شده است، گفت: ۱۷۵ تن برنج دیگر نیز برای چند روز آینده و در آستانه عید نوروز توسط مباشر در این شهرستان توزیع خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ تن روغن نیز طی ماه های اخیر با قیمت مصوب توزیع شده و هفت تن دیگر هم برای تحویل به بازاریان در نظر گرفته شده است.

ایمانیان، همچنین از توزیع ۳۶ تن مرغ منجمد در سطح روستاهای این شهرستان نیز خبر داد و گفت: از این مقدار ۱۱ تن توزیع شده و مابقی هم طی روزهای آینده با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای حدود ۱۰ هزار واحد صنفی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha