۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84683209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوقاف کردستان برای ۶۰ خانوارده روستایی شغل ایجاد کرد

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: برای اولین بار از محل اجرای نیت موقوفات مرتبط با نیات خیرات و مبرات برای ۶۰ خانوار روستایی در استان شغل ایجاد شد.

حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توزیع ۳۶۰ راس دام گوسفند مولد نژاد افشار بین خانواده های محروم روستایی، اظهار داشت: در راستای این طرح با شناسایی محرومین ۱۸ روستای استان زمینه لازم برای کار آفرینی و اشتغال روستاییان محروم فراهم شد.

وی افزود: در این طرح که برای اولین بار از محل اجرای نیت موقوفات مرتبط با نیات خیرات و مبرات  استان برگزار شده است به هر خانواده روستایی که زمینه دامداری دارند از چهار تا ۱۲ راس گوسفند به همراه بره اهدا شده است  و زمینه اشتغال برای ۶۰ خانواده روستایی در استان فراهم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به نیاز مبرم استان به وجود موقوفاتی با نیات اشتغالزایی و تولید ادامه داد: این اداره کل  از ابتدای امسال با راه اندازی هفت کارگاه خیاطی و احیای باغ ها و اراضی کشاورزی موقوفه، تلاش داشته نقش خود را در زمینه تحقق شعار سال ایفا کرده است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های این سازمان کمک به رونق تولید و اشتغال در استان است و در این راستا تلاش می‌کند که واقفان را به وقف اینگونه موقوفات ترغیب کند.

حدود ۲ هزار و ۳۷۴ موقوفه با ۲۰ هزار و ۹۴۴ رقبه در استان کردستان وجود دارد. استان کردستان همچنین دارای یک هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha