۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 84683261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریشه کنی بی‌سوادی عامل دستیابی به توسعه پایدار است

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: مهمترین عامل دست یابی به توسعه پایدار ریشه کنی بی‌سوادی در جامعه است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، محمد مهرافزون روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان که در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: در یکسال گذشته در سه مقطع سواد آموزی، انتقال و تحکیم ۴۹۵ سواد آموز در مراکز یادگیری محلی هدایت گلها مشغول به تحصیل بوده اند.

وی افزود: در کنار این آموزش کلاس‌های مهارتی با هدف آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی، درآمدزا، مهارت کار با کامپیوتر و یادگیری و به‌کاربردن آن نیز آموزش دیده اند.
وی ایجاد انگیزه و ترغیب در بین بی‌سوادان و کم سوادان و همچنین شناسایی و جذب افراد بی سواد در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهرستان را امری ضروری دانست و اضافه کرد: در امر شناسایی و فعالیت نهضت ارگان‌های زیاد همیار آموزش وپرورش هستند و در شهرستان بروجرد سه ارگان (شورای اسلامی شهر، شهرداری و ندامتگاه مرکزی) همکاری بسیار خوب و مستمری دارند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: حضور واقعی در هر جامعه‌ای نیازمند سواد است و این باور هموار کننده حرکت به سمت نهادینه کردن نیاز آموزش در جامعه است.

مهرافزون یادآور شد: مهمترین موضوع در بحث دستیابی به توسعه پایدار، ریشه کنی بی‌سوادی و آموزش باکیفیت است و به همین ‌منظور در جهت ایجاد فرصت‌های مناسب برای سوادآموزان و بزرگسالان بازمانده از تحصیل در بروجرد از برنامه های متنوع آموزشی و مهارتی استفاده می شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: پالایش اسمی بی‌سوادان با همکاری مدارس و دیگر ادارات، برگزاری ۶ جلسه بهبود کیفیت و چهار جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی و معرفی و جذب ۶۸ نفر از آموزش دهندگان جهت گذراندن دوره های مهارت تدریس در دانشگاه فرهنگیان و استخدام پیمانی در آموزش وپرورش را از دیگر اقدامات یک ساله اداره نهضت سواد آموزی بروجرد بیان نود.

مهرافزون گفت: از مجموع ۴۹۵ نفر افراد جذب شده نهضت در سال جاری ۳۰۰نفر کم سواد و  ۱۹۵نفر بی سواد هستتد.

وی افزود: همچنین از این ۴۹۵ فرد کم سواد و بی‌سواد جذب شده ۹۸ نفر مرد و مابقی زن می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha