فرماندار: جبران کمبود کلاس، اولویت اصلی حوزه آموزش سردشت است

مهاباد - ایرنا - فرماندار سردشت گفت: یکی از دغدغه‌های این شهرستان کمبود سرانه فضای آموزشی است که جبران آن در اولویت های برنامه‌های حوزه آموزش و پرورش قرار گرفته است.  

به گزارش ایرنا، لقمان خسرو پور روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: زیرساخت نامناسب و کمبود فضای آموزشی در سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان مورد بررسی و شناسایی و احصاء قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفر مقرر شد تا از طریق بنیاد برکت و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، اعتباراتی مصوب و اقداماتی برای حل کمبود فضای آموزشی این شهرستان انجام شود افزود: همچنین تصمیم گرفته شد تا سال ۱۴۰۱ مدارس کانکسی این شهرستان جمع آوری شود.

خسروپور با بیان اینکه برای جبران کمبود ها در حوزه آموزشی، همگان به ویژه خیران وارد میدان شوند تصریح کرد: آموزش و پرورش به جد پیگیر مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در این زمینه خواهد بود ضمن آنکه از ظرفیت خیران نیز بنحو مطلوبی استفاده کند.

مدیر آموزش و پرورش سردشت نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ظرفیت خیران در امر مدرسه سازی و اقدامات مهم و ارزشمند آنها در سطح این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون احداث ۶ مدرسه خیرساز در این شهرستان آغاز شده است.

نجم الدین سمیعی اضافه کرد: از این تعداد، سه مدرسه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده شده و سه مدرسه باقی مانده نیز تا مهر سال ۱۴۰۱ احداث و تکمیل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در شهرستان مرزی سردشت ۹۸۰ کلاس درس در قالب ۳۷۴ واحد آموزشی وجود دارد که ۲۴ هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز در آن تحصیل می کنند.

این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با مرزهای عراق واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha