۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84683492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای ورزشی دانش آموزان گنبدی ۲۳ سانتی‌متر است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: سرانه فضای ورزشی به ازای هر دانش‌آموز در استان گلستان ۳۱ و در این شهرستان ۲۳ سانتی‌متر است.

به گزارش ایرنا، کمال‌الدین نظرنژاد روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه استانی آزادسازی و مردمی سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در مجموعه ورزشی تختی آموزش و پرورش گنبدکاووس به خبرنگاران اظهارداشت: با پیگیری مسوولان استانی تا پایان بهار سال آینده پنج پروژه ورزشی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح استخر شنای دانش‌آموزی به عنوان تنها استخر دانش آموزی استان، ۶ زمین چمن مصنوعی، یک زمین والیبال ساحلی، یک زمین تنیس خاکی و هنرستان تخصصی تربیت بدنی دخترانه است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس یادآور شد: در ۲ سال اخیر سرانه فضاهای ورزشی شهرستان از ۲۰ به ۲۳ سانتی‌متر ارتقا یافته است و با بهره برداری از پروژه‌های ذکر شده، این سرانه به ۲۵ سانتی‌متر می‌رسد.

نظرنژاد با اشاره به فاصله سرانه فضای ورزشی دانش آموزان شهرستان در مقایسه با آمار ۳۱ سانتی‌متر گلستان و ۳۳ سانتی‌متر کشور، ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسوولان استانی این فاصله کمتر شود.  

وی گفت: با اجرای طرح شهید خرازی هشت سالن ورزشی، یک استادیوم فوتبال، پنج سالن کوچک کلاس درس تربیت بدنی و ۲ زمین چمن مصنوعی در گنبدکاووس آماده پذیرش دانش آموزان و اولیای آنان در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته هستند.

امام جمعه گنبدکاووس در جمع خبرنگاران، اجرای طرح آزادسازی فضاهای ورزشی با نیت استفاده خانواده‌ها را اقدامی بسیار خوب در ارتقای سلامت جامعه برشمرد و گفت: مهمترین تاثیر همراهی پدران و مادران با دانش آموزان برای ورزش، سالم سازی محیط خانواده است.

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان با هدف ایجاد فاصله میان فرزندان و والدین افزود: اجرای برنامه‌های این چنینی با هدف مشارکت بیشتر دانش آموزان در کنار والدین در فعالیت ورزشی، علاوه بر افزایش سلامت به تحکیم جایگاه خانواده کمک می‌کند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha