۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 84683590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید پاکستان بر مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین

تهران - ایرنا - وزیر خارجه پاکستان ضمن تاکید بر مواضع قاطع کشورش علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین از برگزاری اجلاس آتی وزیران خارجه سازمان همکاری های اسلامی در پاکستان خبر داد و گفت: ما مصمم به ترویج وحدت و یکصدایی برای مقابله با چالش‌های مشترک پیش روی امت اسلامی هستیم.

به گزارش ایرنا، «شاه محمود قریشی» روز سه‌شنبه در یک نشست خبری "مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه" را به عنوان شعار اصلی چهل و هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی اسلام‌آباد معرفی کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت فلسطین، مقابله به پدیده اسلام‌هراسی و دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان از جمله کشمیر از اهداف مهم نشست آتی سازمان همکاری اسلامی خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان، اظهار داشت: چهل و هشتمین نشست وزیران خارجه اسلامی در یک برهه بسیار حساسی برگزار می‌شود زیرا ما شاهد تداوم پدیده شوم اسلام‌هراسی در مناطق مختلف جهان، توهین به مسلمانان به ویژه مقابله با حجاب، رنج و مشکلات مردم افغانستان، تداوم اشغالگری‌ها در منطقه از جمله در فلسطین و مقابله به چالش‌های کووید-۱۹ هستیم.

قریشی تاکید کرد: پاکستان مصمم به همفکری با برادران خود از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از حقوق مسلمانان، نفی ظلم و اشغالگری، تثبیت امنیت در خاورمیانه و جنوب آسیا است.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مبنی بر احتمال تهیه پیش نویس قطعنامه‌هایی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یا علیه یمن نیز گفت: هیچ کشوری چنین مسائلی از جمله قطعنامه درباره اسرائیل را از پاکستان نخواسته است، بحثی درباره یمن نیز مطرح نیست البته اعضای سازمان همکاری اسلامی به عنوان کشورهای آزاد و مستقل مجاز به طرح قطعنامه هستند که هرگونه تصویب آن ملزم به بررسی و اظهار نظر سایر اعضا است.

تاکید پاکستان بر مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه تاکید کرد: موضع این کشور علیه بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تغییر نکرده و پاکستان ضمن حمایت قاطع از فلسطین درصدد گسترش گام‌های عملی برای کمک به مردم فلسطین و کشمیر و دیگر مشکلات پیش روی امت مسلمان است.

وی گفت: حضور ۴۸ هیات در سطح وزیران در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی که قرار است روزهای ۲ و ۳ فروردین (۲۲ و ۲۳ مارس) در اسلام‌آباد برگزار شود، قطعی شده است .

شاه محمود قریشی اظهار داشت: بررسی دستاوردهای اجلاس اضطراری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با عنوان افغانستان که اواخر دسامبر سال گذشته در اسلام‌آباد برگزار شد، نیز در دستور کار نشست آتی وزیران امور خارجه قرار دارد و ما میزان پیشرفت توافقات انجام شده را نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

گفتنی است، «شاه محمود قریشی» روز گذشته طی تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود، از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به اسلام‌آباد جهت حضور در چهل و هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دعوت کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط نزدیک و برادرانه برخوردارند که ریشه در مشترکات تاریخی، فرهنگی و پیوندهای مردم با مردم دارد. دو کشور همچنین در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه ای و جهانی مورد علاقه دیدگاه های مشترک دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha