معرفی ۱۰ پایگاه میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور

تهران- ایرنا- ۱۰ پایگاه میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که نقشی موثر در جذب نخبگان ایرانی خارج کشور داشته اند،‌ با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، در راستای اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در جهت نیل به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۴ در کشور در حال اجرا است.

این برنامه به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور به عنوان «پایگاه میزبان» در حال اجرا است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کنند.

امسال بر اساس داوری ها و بررسی های نهایی ۱۰ پایگاه برتر سال ۱۴۰۰ که نقشی موثر در جذب نخبگان و متخصصان ایرانی خارج از کشور داشتند امروز در مراسمی با حضور سورنا ستاری در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی شدند.

ستاد توسعه فناوری های نانو، دانشگاه های الزهرا(س)، اراک، تبریز، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، تهران، بهشتی، تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر به ترتیب رتبه های اول تا دهم را کسب کردند.

خانه های نوآوری و صادرات در کشورهای عراق و ارمنستان راه اندازی می شود 

مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با اشاره به اینکه پنج سال از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور می گذرد، افزود: این برنامه تعداد زیادی از نخبگان ایرانی را به ایران بازگردانده است تا از همکاری و تخصص آنها برای توسعه کشور بهره مند شویم.

وی بیان کرد:‌ مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری در قالب چهار برنامه تبادل فناوری، توسعه صادرات، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و سند جامع همکاری های بین المللی ایران در تلاش برای تزریق توانمندی های دانشی و تخصصی زیست بوم فناوری و نوآوری به دنیا است.

قلعه نوی اظهار داشت:‌ این مرکز در جهت توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان و تبادل فناوری، ایجاد خانه های نوآوری و صادرات ایران ساخت را در برخی از کشورها در دستور کار خود قرار داده است. در حال حاضر این خانه ها در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه راه اندازی شده اند و به زودی کشورهای عراق و ارمنستان نیز میزبان این خانه های نوآوری خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha