۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84683815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن نیمه شعبان با حضور شماری از مردم کشورهای عربی در قم برگزار شد

قم-ایرنا-جمعی از شیعیان کشورهای عراق، سوریه، عمان، یمن، بحرین و لبنان با اجتماع در مسجد مقدس جمکران ضمن تجدید بیعت با امام زمان(عج)، مراسم باشکوه جشن ولادت حضرت را برگزار کردند.

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، در ادامه برگزاری آیین های جشن دهه مهدویت با حضور عاشقان و منتظران امام زمان(عج) از کشورهای مختلف، جمعی از شیعیان کشورهای عراق، سوریه، عمان، یمن، بحرین و لبنان با اجتماع در مسجد مقدس جمکران ضمن تجدید بیعت با امام زمان(عج)، مراسم جشن باشکوهی را برگزار کردند.

شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران سخنران این مراسم بود و در ادامه شاعران و مداحان اهل بیت(ع) به مدح حضرت ولی عصر(عج) پرداختند.

شعرخوانی سید یوسف صندوق از کشور سوریه و فضل الشرفی از کشور یمن و اجرای تواشیح توسط گروه انوار الهدی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است امروز نیز جمعی از طلاب حوزه های علمیه و هیات های افغانستانی در مسجد مقدس جمکران مراسم جشن باشکوهی را برگزار خواهند کرد.

جشن پنج هزار نفری البرزی ها در مسجد مقدس جمکران

جشن نیمه شعبان با حضور شماری از مردم کشورهای عربی در قم برگزار شد

همچنین جشن ولادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور پنج هزار نفر از عاشقان اهل بیت(ع) از استان البرز در قالب کاروان منتظران ظهور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این جشن باشکوه به همت هیات رزمندگان اسلام استان البرز با همکاری مسجد مقدس جمکران در ایام دهه مهدویت و در آستانه نیمه شعبان با حضور پرشور مردم این استان ترتیب یافت.

سخنران این مراسم آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و مداحان حاج سید صادق عبادی و کربلایی کمیل عباسی از ذاکران این استان بودند که به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین گروه تواشیح بین المللی الوارثین استان البرز و گروه سرود میثاق متشکل از مهاجرین افغانستانی در این مراسم اجرای برنامه کردند.

حمزه قزلباش مدیر جوانان عاشورایی هیات رزمندگان استان البرز با اشاره به اینکه این حرکت توسط ۱۵ مجموعه هیات رزمندگان، شبکه جوانان رضوی،کانون های خدمت رضوی و با حضور خانواده های معظم شهدا و با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز انجام شد، اظهار کرد: مردم استان با حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵۰ خودروی شخصی عازم شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران شدند.

وی افزود: در حاشیه مراسم، ایستگاه صلواتی توسط هیات نورالشهداء رزمندگان کرج در چایخانه مسجد مقدس جمکران دایر و از زائرین پذیرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha