آماده سازی ۱۷ بیمارستان در استان اردبیل برای طرح سلامت نوروزی

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: برای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱ در استان اردبیل ۱۷ بیمارستان و مرکز درمانی دولتی و خصوصی با ۲ هزار و ۱۷۴ تخت بستری و ۲۲۳ تخت تحت نظر اورژانسی آماده سازی شده است.

دکتر علی محمدیان اردی روز دوشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرای طرح سلامت نوروزی، ستادی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با مشارکت معاونت‌های درمان، بهداشت، غذا و دارو و مدیریت اورژانس از چند روز پیش تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده که در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی دایر و فعال خواهد بود.

وی بازدیدهای دوره‌ای از مدیریت‌های بهداشت و درمان و بررسی نحوه خدمات و تشدید نظارت بر اماکن و محل‌های عرضه مواد غذایی و دارویی را از جمله محوری‌ترین خدمات این ستاد برشمرد و افزود: بر این اساس علاوه بر شماره تلفن ۱۹۰ و نیز تلفن اورژانس ۱۱۵، شماره تلفن ۰۹۱۴۱۵۱۰۱۱۵ نیز برای دریافت پیام شهروندان اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، بهداشت را مهمترین رکن سفر عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق سلامت و بهداشت گردشگران نوروزی، ۱۳ مرکز بهداشت و درمان نیز در سطح استان فعال شده است.

وی از تشکیل ۱۸ اکیپ بهداشت محیط با ۱۰۲ نفر کارشناس مجهز به تجهیزات تخصصی و نمونه برداری برای فعالیت در همه شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: این اکیپ‌ها، خدمات قابل ارائه در همه مراکز تفریحی، توریستی، پذیرایی و هتل‌ها، مراکز اسکان، غذافروشی و دستفروشان را رصد و بازرسی کرده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای مدیریت کرونا را نیز در اولویت کاری خود قرار خواهند داد.

دکتر محمدیان‌اردی اضافه کرد: علاوه بر این مراکز، برای تداوم فرایند واکسیناسیون علیه کرونا، مراکز جامع سلامت در هر کدام از شهرستان‌های استان اردبیل نیز دایر و فعال خواهد بود.

وی همچنین گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها سفرهای نوروزی امسال بر خلاف دو سال گذشته، زیاد و پرازدحام خواهد بود و بر این اساس تمهیدات لازم در بخش بهداشت و درمان در قالب ستاد سلامت نوروزی اندیشیده شده و اقدامات برای پذیرش و خدمات رسانی به مسافران در حوزه بهداشت و درمان به نحو مطلوب انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به بالاتر بودن نرخ واکسیناسیون هر سه دُز کرونا در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری بیان کرد: امسال با برداشته شدن محدودیت‌های سفر، شرایط استان اردبیل برای انجام سفرهای نوروزی بسیار مساعد شده و پیش‌‍بینی می‌شود که خیلی عظیمی از مسافران در تعطیلات عید نوروز امسال وارد این استان شود.

وی تاکید کرد: با وجود کاهش نرخ شیوع کرونا، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، احتمال شدت گرفتن شیوع و حتی بروز موج جدید کرونا وجود دارد و بر این اساس لازم است که شهروندان و مسافران نوروزی، علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به دریافت واکسن کرونا به خصوص دُز سوم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، با وجود شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت ها برای سفر نوروزی شهروندان، استان اردبیل براساس آمار رسمی منتشر شده توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور، در صدر سفر نوروزی سال ۱۴۰۰ هموطنان قرار گرفت و مقصد اول گردشگری کشور در تعطیلات دو هفته‌ای نوروز بود.

بر اساس آمار اعلام شده، استان اردبیل در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰۰ درصدی تردد ایام تعطیلات عید نسبت به مدت مشابه سال قبل، در صدر سفرهای نوروزی کشور قرار گرفت و پیش بینی کارشناسان این است که امسال نیز جزو مقاصد اصلی گردشگری نوروزی هموطنان خواهد بود.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه تعیین شده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی در این استان بود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha