جاده های خراسان رضوی بارانی و مه آلود است

مشهد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش راهداران و سامانه‌های نظارتی بارش باران و پدیده مه گرفتگی تردد در محورهای ارتباطی استان از جمله بزرگراه های اصلی خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده است .

ابراهیم نصری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعاتی قبل بارش باران در حوزه شهرستان های درگز ، سبزوار ،بینالود(طرقبه شاندیز)، نیشابور ، چناران و بزرگراه های مشهد-چناران  ، باغچه-نیشابور، تربت حیدریه - باغچه و چناران- قوچان و جاده های مشهد - کلات و سرخس - مشهد آغاز شده و هم اکنون سطح جاده در این مسیرها لغزنده گزارش شده است .

وی گفت: پدیده مه گرفتگی در جاده های درگز - قوچان محدوده گردنه تیوان ، مشهد - سرخس در محدوده گردنه مزداوند ، مشهد - کلات در گردنه گوجگی ، باغچه - مشهد ، فریمان - مشهد و باغچه - تربت حیدریه موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است .

بر اساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی انتظار می‌رود بارشها به تناوب و در برخی نقاط همراه با کاهش دما و وزش باد شدید تا پایان هفته جاری در این استان ادامه داشته باشد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در استان خراسان رضوی وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha