بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن گوشت گرم مرغ روزانه وارد بازار خراسان رضوی می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن گوشت گرم مرغ وارد بازار استان می‌شود که ۲ برابر میزان نیاز است.

محمد اورانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بهمن ماه امسال شاهد بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان بودیم که بسیار بی‌سابقه و موجب تامین فوق العاده گوشت گرم در اواخر اسفند و فروردین ماه در استان شده است.

وی ادامه داد: در کنار این میزان، ذخیره‌ مطمئنی از مرغ منجمد نیز در خراسان رضوی وجود دارد که با مدیریت لازم به هر میزان تقاضا در بازار وجود داشته باشد عرضه انجام خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ذخایر کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج، گوشت قرمز و روغن نیز در حد و میزان فراتر از نیاز استان با توجه به حضور زائران نوروزی تهیه و تامین شده است.

اورانی افزود: در زمینه میوه تنظیم بازار نیز بیش از هزار و ۸۰۰ تن سیب و پرتقال سهمیه خراسان رضوی ذخیره‌سازی شده است که به محض اعلام زمان و نرخ توزیع از سوی ستاد تنظیم بازار، عرضه در تمام مراکز عرضه مستقیم کالا و واحدهای پیش‌بینی شده انجام می‌گردد.

اورانی با روان وعادی ارزیابی کردن بازار در آستانه آغاز سال نو اظهار کرد: ذخایر بخش خصوصی و دولتی به میزان مطمئن در همه اقلام و کالاهای اساسی وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی ادامه داد:به عنوان نمونه میزان برنج مصرف ماهانه در استان ۲۰ هزار تن است که در حال حاضر بیش از۲۳۰ هزار تن ذخیره‌سازی در این رابطه در ۲ بخش دولتی و خصوصی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حوزه نظارتها نیز با تمام قوا و همکاری نهادهایی مانند بسیج و بخشهای مختلف از جمله اصناف، پایش و نظارت بازار به شکل معمول انجام می‌شود و با متخلفان و به خصوص پدیده گران‌فروشی به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اورانی افزود: همچنین برخی افراد باهدف فضاسازی به دنبال اعلام کمبود و ایجاد نگرانی در مردم هستند که با این افراد نیز برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha