استاندار همدان: همت دولت سیزدهم در مقابله با کرونا زمینه سفرهای نوروزی را فراهم کرد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: اقدامات موثر و همت دولت سیزدهم در زمینه مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون فراگیر، زمینه انجام سفرهای نوروزی همراه با آرامش را پس از ۲ سال وقفه در کشور فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه‌شنبه در آیین رزمایش نوروزی پلیس استان همدان ضمن قدرانی از تلاش نیروی انتظامی به عنوان نهاد امنیت ساز در کشور، اظهار داشت: با وجود فروکش کردن نسبی همه گیری ویروس کرونا و ایجاد ایمنی فراگیر در کشور و استان، اما همچنان رعایت اصول  بهداشتی از سوی مردم به خصوص مسافران در ایام نوروز بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۱ ضرورت رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع مورد تاکید مسئولان به ویژه ستاد ملی کرونا قرار دارد.

استاندار همدان همچنین با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت، تصریح کرد: تقارن ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز با اعیاد بزرگ شعبانیه زمینه افزایش سفرهای نوروزی به ویژه در شهرهای مذهبی را افزایش می دهد و این مهم تاکیدی بر رعایت قانون و مقررات در حوزه های راهنمایی و رانندگی است.

قاسمی فرزاد گفت: افزایش میزان سفرهای نوزوزی به واسطع بهبود شرایط ناشی از همه گیری کرونا و همچنین افزایش خودروها در حوزه ناوگان حمل و نقل کشور، ضرورت پیش بینی تدابیر لازم برای برقراری سفری ایمن و بدون دغدغه برای مردم دراین ایام را بیشتر می کند.

وی افزود: باید با بهره گیری از روش های فنی و استفاده از تجهیزات نوین ضمن پیشگیری از بروز سوانح و مخاطرات در پایان تعطیلات نیز شاهد ارائه گزارشی مبنی بر کاهش چشمگیر حوادث و تصادفات رانندگی در کشور باشیم.

استاندار همدان اظهار داشت: براساس مبانی کارشناسی، مرگ یک نفر در  سانحه رانندگی علاوه بر ضرر معنوی و مشکلات اقتصادی بیش از پنج میلیارد تومان خسارت به بار می آورد لذا ضرورت دارد با برنامه ریزی و همچنین رعایت موازین قانونی، زمینه مساعد برای کاهش آمار سوانح رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن را فراهم کینم.

وی با بیان اینکه بهره گیری از تجربیات دیگر کشور در این زمینه نیز برای کاهش آمار سوانح دارای اهمیت است، تصریح کرد: باید پیش از آغاز سفر از طریق سامانه های اینترنتی و استفاده از فناوری های نوین از وضعیت جاده و ترافیک راهها مطلع شویم که همین امر نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی، بهبود شرایط سفر و همچنین کاهش خسارت ها و پیامدهای احتمالی آن دارد.

استاندار همدان همچنین از رسانه ها خواست نسبت به آگاهی بخشی به مردم برای تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری برای اطلاع از وضعیت راهها در طول ایام نوروز تاکید کرد و گفت: این امر می تواند زمینه سفر مناسب با آرامش و رفاه بیشتری را برای مسافران نوروزی فراهم کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه با کاهش حداقل ۱۰ کیلومتر از سرعت خودرو در حین سفر زمینه مناسب برای کاهش چشمگیر حوادث رانندگی فراهم خواهد شد، افزود: بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو نیز در جریان سفر بسیار ضروری است چراکه آمارها نشان می دهد استفاده از کمربند ایمنی تا ۹۰ درصد در میزان کاهش خسارت های جانی وارده ناشی از حوادث نقش دارد.

رزمایش نوروزی پلیس با همکاری پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران، اورژانس، راهداری و هلال احمر طی آیینی از امروز در استان همدان آغاز شد

۱۰۱ تیم پلیس راه به همراه همه توان لُجستیک و نیروی یگان های انتظامی ۵۲ دستگاه خودرو، ۵۱ دستگاه موتور ۱۳۵ پاس پیاده راهنمایی و رانندگی در طرح نوروزی پلیس راه استان همدان مشارکت دارند، همچنین ۳۴ پایگاه ثابت و سیار و ۳۱۲ دستگاه خودرو و ۵۳۳ نیروی راهداری،  ۲۶ پایگاه و یک پایگاه امداد هوایی و ۱۲۰ دستگاه خودرو هلال احمر نیز دراین طرح حضور فعال دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha