۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84684597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۹ باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی ساخته شد

بجنورد- ایرنا- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: امسال ۹ باب کتابخانه عمومی با زیر بنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سطح شهرها و روستاهای این استان ساخته شد.

مهدی آریان  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مساحت این ۹ طرح را هشت هزار و ۹۱۰ متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: افتتاح این طرح ها به زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان افزود این در حالی که هم اینک در این شاخص نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی داریم.

وی با بیان اینکه از مجموع این طرح ها چهار باب در شهرها و مابقی در روستاها بوده است افزود: چهار باب کتابخانه عمومی در گلستان شهر بجنورد و سه طرح نیز در روستاهای ارکان، گریوان و حصار گرمخان این شهرستان ایجاد شده است.

آریان گفت: ۲ باب کتابخانه در اسفراین، دو باب در شیروان و یک باب نیز در مانه و سملقان بوده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: هم اینک طرح های ساخت کتابخانه در رویین در اسفراین، شوقان و سنخواست در جاجرم، تیتکانلو در فاروج، ایور در گرمه، آمفی تئاتر شیروان، تکمیل و تجهیز کتابخانه در آشخانه نیز از جمله طرح های در دست ساخت است که بین ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آریان با بیان اینکه تعداد کتابخانه های عمومی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد یافته است گفت: در سال گذشته در این استان ۷۱ باب کتابخانه عمومی وجود داشت.

وی سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان را حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: از نظر سرانه زیر بنا کتابخانه ها ۲۹ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته ایم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی استان بیش از میانگین کشوری است گفت: سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت محاسبه می شود این میانگین در کشور یک متر و ۸۶ سانتی متر است، سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی استان ۲ متر و ۹۳ سانتی متر است.

آریان ظهار داشت: ۸۹۶ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha