۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84684637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنبدکاووس آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۸
کد خبر: 84684637
گنبدکاووس آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس گفت: این شهرستان با ظرفیت ۱۶۵ تخت در مراکز اقامتی در کنار واحدهای بوم‌گردی آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

مریم آق‌آتابای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق بازدید تیم‌های نظارتی ستاد تسهیلات سفر از نحوه بهسازی و رعایت مسائل بهداشتی، تمام پنج اقامتگاه و مهمانپذیر فعال در گنبد شرایط لازم را برای پذیرش مسافران دارند و علاوه بر آن آموزش و پرورش در حال آماده سازی کلاس‌های درس پنج مدرسه برای پذیرایی از مسافران است. 

وی افزود: همچنین سه واحد بوم‌گردی در روستاهای ساری‌بخش، چکر عطابهلکه و سارجه کر گنبدکاووس میزبان مسافران علاقمند به زندگی در روستاها و گذران ساعاتی خوش در طبیعت هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس، بوم گردی یا همان گردشگری روستایی را شکل جدیدی از صنعت گردشگری رواج یافته در ایران دانست و گفت: در این نوع از گردشگری افراد به جای حضور در هتل‌ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام، راهی روستاهای بکر می‌شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره، مدتی را در آرامش بگذرانند.

گنبدکاووس آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

آق‌آتابای گفت: برنامه‌های شاد و متنوعی با هماهنگی ستاد کرونای شهرستان برای تعطیلات نوروز در گنبدکاووس پیش بینی شده که از جمله آن می‌توان استقبال از اولین مسافر ورودی به شهر بعد از سال تحویل با شاخه گل، برپایی جشنواره اقتصاد روستا، آیین نوروزگاه در جوار برج قابوس و نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد.

وی افزود: جشنواره اقتصاد روستا با هدف ایجاد شور و نشاط عمومی، حفظ و احیای میراث معنوی ریشه دار روستاییان، افزایش همدلی و همگرایی میان روستاییان، معرفی آداب و رسوم و سنن و بازی‌های بومی و غذای محلی به مناسب عید نوروز روزهای پنجم و هفتم فروردین در روستاهای سارجه کر و سه راهی اینچه برون گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس اظهارداشت: همچنین با صدور مجوز اولیه ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا، آیین ملی جشن نوروزگاه پس از چند سال وقفه به سبب شیوع کووید ۱۹ از ۲۹ اسفند تا ۱۲ فروردین در جوار بنای تاریخی گنبدقابوس برگزار خواهد شد.

آق‌آتابای ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی محلی، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی سنتی اقوام و برپایی فستیوال اقوام لحظه سال تحویل از میدان مرکزی به سمت برج قابوس از جمله برنامه‌های اجرایی در جشن نوروزگاه است.

گنبدکاووس آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها واقع در شرق استان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستانه امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز است.

استان سرسبز و زیبای گلستان سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha