۷۰ تیم پلیس برای تامین امنیت و نظم ترافیکی در جاده‌های استان سمنان مستقر است

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۶۰ تیم سیار و ثابت و ۱۰ تیم گشت نامحسوس پلیس راه و راهور برای تامین امنیت راه‌ها و ایمنی جاده‌های استان در طرح ترافیک نوروزی در نقاط مختلف مستقر است.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالله حسنی روز سه‌شنبه در آیین آغاز طرح ترافیک نوروزی پلیس استان سمنان همزمان با سراسر کشور در ستاد فرماندهی استان ابراز داشت: طرح ترافیک نوروزی پلیس راه و نیروهای امدادرسان جاده از امروز بیست و چهارم اسفند آغاز شد و تا چهاردهم فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد:  افزایش ترددهای جاده‌ای برای نوروز ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود و بر همین اساس ارائه خدمات مطلوب به مسافران با اهتمام ویژه و تلاش شبانه‌روزی پلیس دنبال می‌شود.

وی بیان کرد:  ۶۲ دوربین ثابت و ۲۸ دوربین سیار برای تامین امنیت جاده‌ای و نظم ترافیکی در نوروز ۱۴۰۱  استفاده می‌شود.

حسنی تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی، نقص فنی وسیله نقلیه و استفاده از تلفن همراه، از جمله خط قرمزهای  پلیس در تامین امنیت و نظم ترافیکی است و انتظار می‌رود رانندگان با رعایت نکات ایمنی سفری خوش را در نوروز ۱۴۰۱ ثبت کنند.

وی یادآور شد: نوروز ۱۳۹۹ با توجه به شرایط کرونایی مسافرت‌ها کاهش چشمگیر داشت و در آن سال تصادفات فوت ۱۱ نفر را در محورهای مواصلاتی استان رقم زد و نوروز ۱۴۰۰ نیز ۲۰ نفر در تصادفات جاده‌های استان جان باختند.

حسنی بیان کرد: امید است با تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز ۱۴۰۱ و توجه رانندگان به  نکات ایمنی و رانندگی با سرعت مطمئن و پرهیز از رانندگی خطرآفرین ، شمار تصافات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان کاهش چشمگیر داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: در طرح استقبال از بهار نیروی انتظامی در مناطق پرتردد و تمام محله‌های شهر برای ارتقای امنیت حضور دارد.

کم حوصلگی عامل تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: افزایش سرعت، خستگی و کم حوصلگی رانندگان، عامل اصلی تصادف منجر به فوت  در محورهای مواصلاتی استان است.

محمد حمیدی ابراز داشت: تعداد زیادی از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان بدون برخورد با خودروی دیگر رخ می‌دهد و در واقع راننده خودش عامل تصادف است.

وی ادامه داد: افزایش فوتی تصادفات رانندگی از ۱۸۸ نفر به ۲۱۰ نفر رسیده است که آمار ضرورت توجه و انجام اقدامات ویژه در کاهش تصادفات را نشان می‎‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: بیشتر تصادفات در محورهای استان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و محدوده استان سمنان در مسیر تهران به مشهد رخ می‌دهد و این نشان می‌دهد باید ارائه خدمات رفاهی بین راهی به منظور رفع خستگی رانندگان افزایش یابد.

وی یادآور شد: خط کشی جاده، نصب تابلو و الزام فرمانداری ها و شهرداری ها به نصب تابلو در ورودی و خروجی شهر، از جمله اقدامات برای رفع خستگی و هدایت مسافر به داخل شهر و کاهش تصادفات است.

حمیدی تاکید کرد: فاصله زیاد شهرهای استان سمنان از دیگر عوامل تصادفات جاده‌ای است و  فعال کردن مراکز بین راهی و تقویت خدمات در کاهش تصادفات موثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با همراهی پلیس و نیروهای خدمات رسان نوروز ۱۴۰۱ با کمترین تصادفات پیش رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha