۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 84684814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حریم مسیرهای ورودی استان همدان در شهرستان بهار پاکسازی شد

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: حریم مسیرهای ورودی این شهرستان در آستانه نوروز ۱۴۰۱ و در راستای اجرای اقدام ملی «مسیر سبز - ایران پاک در شهرها و روستاها» از وجود زباله پاکسازی شد.

معصومه پارچیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درحال حاضر یکی از معضلات زیست محیطی نقاط مختلف به ویژه در حاشیه مسیرهای ارتباطی و ورودی شهرها و روستاها، پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ ضایعات و نخاله های ساختمانی است.

وی اظهار داشت: این وضعیت نمایی زشت و نامناسب از طبیعت را به نمایش گذاشته و موجب بر هم خوردن سیما و منظر زیبای طبیعی و همچنین آلودگی و تخریب محیط زیست شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار تاکید کرد: برخی از پسماندها از قبیل پلاستیک زمان بسیار زیادی برای تجزیه نیاز دارد و برهمین اساس در این سالیان طولانی موجب نمایش چهره ای زشت از طبیعت و محیط زیست پیرامونی می شوند.

پارچیان ادامه داد: به همت سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری شهرداریها، بخشداریها ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به اجرای طرح اقدام ملی مسیر سبز - ایران پاک در شهرها و روستاهای منطقه اقدام شده و این طرح تا ۲۹ اسفند ادامه دارد.

به گفته وی، در این راستا جمع آوری و پاکسازی زباله های موجود در اطراف ایستگاه انتقال صالح آباد با همکاری شهرداری صالح آباد و محیط زیست بهار، پاکسازی حریم راه در مجاورت پادگان قهرمان با همکاری شهرداری بهار، آموزش پرورش و محیط زیست و پاکسازی همه روستاهای بخش لالجین به همت بخشداری لالجین در حال انجام است.

وی افزود: با پاکسازی حریم محورهای مواصلاتی شهرستان بهار از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، زمینه برای استقبال از نوروز با شهری پاکیزه و محیط زیستی زیبا مهیا شده که امید می‌رود با تعامل و همکاری همه شهروندان محیط زیست در همه روزهای سال عاری از زباله باشد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف پیشگیری از آلودگی ها ضمن تأکید بر راهبرد توسعه پایدار از استانداران خواسته که در آستانه نوروز با استفاده از همه ظرفیت های حقوقی، قانونی و تشویقی به منظور توجه بخشی به مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه به خصوص از طریق رسانه های پرمخاطب و بسیج امکانات و مشارکت تمامی سازمان ها، نهادها، اشخاص حقیقی و حقوقی استان ها، برنامه ای جامع به منظور اجرای پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی استان از ۱۵ تا ۲۹ اسفند امسال در قالب طرح «مسیر سبز - ایران پاک» اجرا کنند.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان های غربی کردستان و کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha