اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره رونمایی شد 

تهران- ایرنا - با حضور وزیر نفت از اسناد تکمیل زنجیره‌ ارزش نفت کوره پالایشگاه بندرعباس برای نخستین بار با استفاده از دانش فنی داخلی رونمایی شد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز (سه شنبه) به‌منظور ارتقای کیفی فرآورده‎‌های نفتی سنگین مانند نفت کوره و با توجه به ظرفیت‌های موجود، به توانایی دانش و فناوری داخلی اعتماد شد تا در واحدهای پالایشی کاهش تولید، بهبود کیفیت نفت کوره و تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده در فرآیند عملیاتی شدن قرار گیرد. 

بدین منظور مراسم رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره‌ ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی پژوهشگاه صنعت نفت با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسفندماه) برگزار شد.

پروژه ارتقا کیفیت محصولات سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس از طرح‌های مهم و اولویت‌دار وزارت نفت است که با هدف کاهش تولید نفت کوره و تولید فرآورده‌های باارزش افزوده بیشتر و سازگار با محیط زیست به دلیل الزامات در کاهش تولید نفت کوره، عدم مصرف در بازارهای داخلی و خارجی و قیمت پایین آن برای صادرات در این شرکت در دست اجرا است.

همچنین با توجه به واردات نفت کوره و عدم تولید آن در داخل کور و مذاکرات بل شرکت‌های آلومینیوم سازی و سازمان ایمیدرد برای تولید کک اسفنجی به منظور تامین نیاز صنایع آلومینیوم سازی روند انجام پروژه ارتقا کیفیت فرآورده‌های سنگین با تغییر الگوی پالایشی قبلی و طراحی الگوی پالایشی جدید بر مبنای تولید کک اسفنجی در دستور کار قرار گرفت تا کشور از واردات کک اسفنجی بی‌نیاز و وابستگی به خارج از کشور نیز قطع شود.

با اجرای این طرح، امکان تبدیل پالایشگاه نفت بندر عباس به پتروپالایشگاه با تولید محصولات پروپان، بوتان، بوتان و پروپیلن و نفتای خوراک این پالایشگاه وجود دارد.

پیشرفت این پروژه تا پایان سال جاری بیش از ۹۸ درصد برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha